Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 9 czerwca 2021 r., sygn. II SA/Gl 190/21

Odpady

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Artur Żurawik, Sędziowie Sędzia WSA Grzegorz Dobrowolski (spr.), Sędzia WSA Beata Kalaga-Gajewska, , po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 9 czerwca 2021 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. z siedzibą w M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odpadów 1. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta K. z dnia [...] r. nr [...], 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach na rzecz skarżącej Spółki kwotę 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...]r., nr [...], Prezydent Miasta K. w punkcie 1) zobowiązał firmę "A" z siedzibą w M. , obecnie skarżącą, do zagospodarowania na własny koszt odpadów o kodzie: 19 12 12 /inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11/ przetrzymywanych w naczepie zatrzymanego pojazdu na parkingu przy ul. R. w K. , w punkcie 2) zobowiązał do zabezpieczenia naczepy na czas transportu odpadów do uprawnionego odbiorcy w sposób uniemożliwiający rozprzestrzenianie się odpadów poza środek transportu, w punkcie 3) zobowiązał dostarczyć do Urzędu Miasta K. kartę przekazania odpadów niezwłocznie po przejęciu odpadów przez uprawnionego odbiorcę, tj. "B" z siedzibą w K. do miejsca prowadzenia działalności, tj. instalacji składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w J. przy ul. [...] , w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty przekazania odpadów. W punkcie 4) orzekł, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu. Treść uzasadnienia sprowadzała się do opisania przebiegu postępowania, z którego wynika, iż transport odpadów odbywał się niezgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów z uwagi na brak oznakowania pojazdu zgodnego z wzorem z załącznika nr 1 do ww. rozporządzenia oraz brakiem właściwych dokumentów dla rodzaju przewożonych odpadów. Zgodnie bowiem z dokumentami przewozowymi przewożone były odpady o kodzie 19 12 05 (szkło), natomiast w toku kontroli uznano, iż przewożony odpad powinien zostać zakwalifikowany jako 19 12 12 (inne odpady, w tym zmieszane substancje i przedmioty z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11). Powyższych ustaleń organ I instancji dokonał, jak wskazano w protokole z kontroli, na podstawie wstępnej oceny eksperckiej inspektora Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska (WIOŚ). Załączniki do protokołu stanowiły sporządzone zdjęcia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00