Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 20 maja 2021 r., sygn. II SA/Po 106/21

Czystość i porządek

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska-Tylewicz Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Batorowicz Sędzia WSA Jan Szuma (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 20 maja 2021 r. sprawy ze skargi F. B. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą B. na uchwałę Rady Gminy z dnia [...] sierpnia 2013 r., [...] w przedmiocie wymagań dotyczących przedsiębiorcy ubiegającego się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w zakresie § 2 ust. 3; II. zasądza od Gminy D. na rzecz skarżącego kwotę [...](słownie: [...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Rada Gminy (zwana dalej "Radą") w dniu [...] sierpnia 2013 r. podjęła uchwałę [...] w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opóźnienia zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy D.. Uchwałę ogłoszono w Dz. Urz. Woj. W... z 2013 r. pod poz. 5182 (zwana dalej także "uchwałą [...]).

Podstawę prawną uchwały stanowiły: art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (na datę uchwały tekst jednolity Dz. U. z 2013, poz. 594) i art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (na datę uchwały tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 391, z późn. zm., dalej "u.u.cz.p.") oraz rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 marca 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (Dz.U. poz. 299, dalej "r.MŚ").

W uzasadnieniu zaskarżonej uchwały wskazano, że określenie w jej treści miejsc przekazywania nieczystości ciekłych realizuje wymogi wynikające z r.MŚ.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00