Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 grudnia 2020 r., sygn. II SA/Wa 636/20
Policja
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Kołodziej (spr.), Sędzia WSA Joanna Kube, Sędzia WSA Iwona Maciejuk, po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 15 grudnia 2020 r. sprawy ze skargi A.M. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] lutego 2020r. nr [...] w przedmiocie odmowy wyłączenia stosowania przepisów ustawy uchyla zaskarżoną decyzję.
Uzasadnienie
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji decyzją z [...] lutego 2020 r. nr [...], na podstawie art. 8a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2019 r. poz. 288, z późn. zm.); zwanej dalej ustawą zaopatrzeniową, odmówił wyłączenia stosowania wobec A. M. art. 15c, art. 22a i art. 24a tej ustawy.
W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że A. M. wnioskiem z [...] lipca 2017 r. wystąpiła do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zastosowanie art. 8a ustawy zaopatrzeniowej. W uzasadnieniu wniosku opisała przebieg swojej służby, wskazując, że rozpoczęła służbę [...] maja 1989 r. na stanowisku referenta [...] Rejonowego Urzędu Spraw Wewnętrznych we [...]. Do jej obowiązków należało przyjmowanie wniosków o wydanie paszportów oraz przygotowywanie i wydawanie gotowych dokumentów. Po wejściu w życie ustawy o Policji, tj. po 31 lipca 1990 r. wnioskodawczyni nadal wykonywała wskazane czynności, uczestnicząc jednocześnie w przekazywaniu dokumentacji paszportowej do urzędu wojewódzkiego. Zdaniem strony fakt, że nie podlegała ona weryfikacji przez komisję kwalifikacyjną przed podjęciem służby w Policji, świadczy o usługowym i marginalnym znaczeniu wcześniej realizowanych czynności. Wnioskodawczyni wskazała, że rozpoczęła pracę w Policji, początkowo w pionie prewencji, następnie w komórce dochodzeniowo-śledczej Komendy Rejonowej Policji we [...]. Podniosła, że była to praca w bezpośrednim kontakcie ze środowiskiem przestępczym a charakter służby powodował pracę w godzinach nadliczbowych, udział w zdarzeniach stresujących oraz zagrażających życiu i zdrowiu. Wskazała również, że była wielokrotnie wyróżniana nagrodami pieniężnymi, pochwałami i odznaczeniami.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right