Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 9 grudnia 2020 r., sygn. II SA/Go 506/20

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Dziedzic Sędziowie Sędzia WSA Jacek Jaśkiewicz Asesor WSA Jarosław Piątek (spr.) Protokolant sekr.sąd. Danuta Chorabik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 grudnia 2020 r. sprawy ze skargi A.A. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę. ,

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] lutego 2020 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 92a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 ze zm., dalej jako u.t.d.) Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego, nałożył na A.A. karę pieniężną w wysokości 12 000 zł.

W uzasadnieniu decyzji organ podał, iż w dniu [...] listopada 2019 r. w miejscowości [...] na drodze krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli zespól pojazdów składający się z trzyosiowego ciągnika samochodowego marki [...] o nr rej. [...], dwuosiowej naczepy marki [...] o nr rej. [...] i trzyosiowej przyczepy marki [...] o nr rej. [...]. Zespołem pojazdów kierował K.F., który wykonywał przewóz drogowy z ładunkiem rzeczy tj. pampersy, rury metolowe, mydło w płynie (ładunek podzielny) w imieniu przedsiębiorcy A.A. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: P.H.U. A.A.. Przebieg kontroli utrwalono protokołem nr [...], według którego kierujący nie posiadał w pojeździe i nie przedstawił do kontroli żadnego zezwolenia na przejazd pojazdów ponadnormatywnych, a zespół pojazdów nie poprzedzał ani za pojazdem nie podążał wymagany pojazd pilotujący pojazdy ponadgabarytowe. W wyniku dokonanego w ramach kontroli ważenia zespołu pojazdów legalizowanymi wagami, stwierdzono przy uwzględnieniu 2% z każdej osi na błąd pomiarowy następujące wyniki: oś pierwsza pojedyncza nienapędowa pojazdu: 5,9 t, oś druga podwójna napędowa pojazdu: 14,3 t, oś trzecia podwójna nienapędowa 19,3 t, oś zwarta potrójna nienapędowa 21,4 t, rzeczywista masa zespołu pojazdów wynosi 60,9 t przekroczenie 20,9 t. Dokonano także pomiaru gabarytów zespołu pojazdów wraz z ładunkiem przy użyciu legalizowanego przymiaru wstęgowego oraz wzorcowanego przymiaru teleskopowego przy uwzględnieniu 1% z każdego pomiaru na błąd pomiarowy, według którego: wysokość 4,17 m przekroczenie 0,17 m, długość zestawu 25,24 m przekroczenie 8,74 m, szerokość 2,52 m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00