Wyrok WSA w Warszawie z dnia 11 maja 2010 r., sygn. VI SA/Wa 417/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Wdowiak Sędziowie Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Protokolant Aneta Stefaniak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 maja 2010 r. sprawy ze skargi T. L. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Główny Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia [...] grudnia 2009 r. Nr [...], na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a., art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 13g ust. 1, ust. 1a, ust. 1b pkt 1, ust. 2, art. 40c ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze. zm.) oraz lp. 6 pkt 6 lit. d) załącznika nr 2 do w/w ustawy, art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.), po rozpatrzeniu odwołania T. L. prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą P. "L." (nazywanej dalej skarżącą) od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w [...] z dnia [...] października 2009 r. Nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 9.000 (dziewięć tysięcy) złotych, utrzymał zaskarżoną decyzję w całości w mocy.
W dniu [...] września 2009 r. na drodze powiatowej nr [...] w miejscowości S. zatrzymano do kontroli drogowej zespół pojazdów: dwuosiowy ciągnik samochodowy marki [...] o nr rej. [...] wraz z trzyosiową naczepą marki [...] o nr rej. [...]. Pojazdem kierował G. C., który wykonywał transport drogowy, przewożąc ładunek nawozu wapiennego z S. do odbiorcy w B., na rzecz skarżącej.
W momencie zatrzymania do kontroli zespół pojazdów poruszał się po drodze gminnej, na której zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 19 października 2005 r. w spawie wykazu dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 8,0 ton (Dz. U. Nr 219, poz. 1861), maksymalny nacisk na pojedynczą oś napędową wynosi 8,0 t.