Orzeczenie
Wyrok WSA w Lublinie z dnia 6 listopada 2020 r., sygn. I SA/Lu 377/20
Podatek od nieruchomości
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Małysz Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz WSA Ewa Kowalczyk (sprawozdawca) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 6 listopada 2020 r. sprawy ze skargi S. M. S. w R. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za 2016 r. oraz odmowy stwierdzenia nadpłaty - oddala skargę.
Uzasadnienie
I SA/Lu 377/20
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] maja 2020 r., sprostowaną postanowieniem z dnia [...] czerwca 2020 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze (skrótowo także "Kolegium" lub "SKO") utrzymało w mocy decyzję Burmistrza Miasta [...]
z dnia [...] lutego 2020 r. określającą Spółdzielczej Mleczarni "S." w [...] zobowiązanie podatkowe w podatku od nieruchomości za rok 2016
w wysokości [...] zł oraz odmawiającą stwierdzenia nadpłaty za ten rok.
W uzasadnieniu decyzji Kolegium zrelacjonowało dotychczasowy przebieg postępowania wskazując, że wnioskiem z dnia 18 maja 2018 r. Spółdzielcza Mleczarnia "S." (dalej: "Spółdzielnia, skarżąca") wystąpiła do organu podatkowego
o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za okres od 2013 r. do kwietnia 2018 r. w łącznej kwocie [...]zł, z racji wykazania w deklaracjach zobowiązania
w kwocie wyższej niż należna. Do wniosku załączyła korekty deklaracji za wskazany okres wraz z uzasadnieniem, wskazując na wyłączenie z podstawy opodatkowania powierzchni gruntów oznaczonych w ewidencji gruntów jako użytki rolne oraz powierzchni gruntów stanowiących grunty zadrzewione i zakrzewione, które nie są zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej. W kategorii "budowle związane
z prowadzeniem działalności gospodarczej" wyłączono wartości obiektów znajdujących się wewnątrz budynków bądź częściowo wewnątrz budynków oraz dokonano zgłoszenia obiektów wcześniej niedeklarowanych, a spełniających ustawową definicję budowli. Wskazano na konieczność skorygowania podstawy opodatkowania dla budowli całkowicie zamortyzowanych, a także na wyłączenie z opodatkowania budowli zlokalizowanych w pasach drogowych dróg publicznych, jak też na wyłączenie
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right