Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 października 2020 r., sygn. VI SA/Wa 888/20
Ruch drogowy
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Danuta Szydłowska Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Sędzia WSA Jakub Linkowski po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 21 października 2020 r. sprawy ze skargi P. Spółka jawna z siedzibą w T. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2020 r. nr [...] w przedmiocie wznowienia postępowania 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z [...] maja 2019 r., nr [...]; 2. uchyla decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z [...] czerwca 2015 r., nr [...]; 3. umarza postępowanie administracyjne; 4. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącej, P. Spółka Jawna z siedzibą w T. kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Zaskarżoną w niniejszej sprawie decyzją z [...] stycznia 2020 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej "organ", "GITD"), działając w oparciu o 138 § 1 pkt 1 w zw. z art. 127 § 3 i w zw. z art. 145 § 1 pkt 5 oraz art. 151 § 1 pkt 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1096 ze zm.; dalej kpa), po rozpoznaniu odwołania P. Spółka jawna z siedzibą w T. (dalej "skarżąca", "spółka") wniesionego od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej [...] WITD) z [...] maja 2019 r. nr [...] w przedmiocie odmowy uchylenia decyzji ostatecznej [...] WITD z [...] czerwca 2015 r. nr [...] o nałożeniu na skarżącą kary pieniężnej w wysokości 1 500 złotych za brak zezwolenia kategorii I, utrzymał w mocy decyzję [...] WITD z [...] maja 2019 r.
Jak wynika z akt sprawy w dniu [...] kwietnia 2015 r. w [...] na drodze gminnej na ul. [...], został zatrzymany do kontroli zespół pojazdów składający się z ciągnika siodłowego marki [...] o numerze rejestracyjnym [...] wraz z naczepą marki [...] o numerze rejestracyjnym [...]. Zespołem pojazdów kierował R. S., który wykonywał krajowy transport drogowy rzeczy (artykuły spożywcze) po rozładunku części ładunku w [...] do [...]. W związku z podejrzeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów wagowych kontrolowanego pojazdu dokonano jego ważenia na zatwierdzonym przez uprawnionego geodetę stanowisku do pomiaru mas i nacisków osi, przy użyciu wag przenośnych typu SAW 10 C/II, posiadających świadectwo legalizacji ponownej. W wyniku przeprowadzonego ważenia ustalono, że nacisk na pojedynczą oś napędową pojazdu samochodowego przekraczał dopuszczalne parametry określone dla drogi gminnej (ul. [...] w [...]) (nacisk pojedynczej osi napędowej do 8 t) o 2,55 t i wynosił 10,55 t. W efekcie powyższego stwierdzono przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym bez wymaganego zezwolenia kategorii I, które jest wydawane na przejazd pojazdu nienormatywnego w celu umożliwienia dojazdu do i ze wskazanego w zezwoleniu miejsca i uprawnia do ruchu po drodze wskazanej w zezwoleniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right