Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 października 2020 r., sygn. VI SA/Wa 56/20

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Danuta Szydłowska Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Sędzia WSA Jakub Linkowski po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 21 października 2020 r. sprawy ze skargi P. Spółka Jawna z siedzibą w T. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2019 r. nr [...] w przedmiocie wznowienia postępowania 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. uchyla decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z [...] grudnia 2016 r., nr [...] oraz poprzedzającą ją decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z [...] sierpnia 2015 r., nr [...]; 3. umarza postępowanie administracyjne; 4. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz skarżącej, P. Spółka Jawna z siedzibą w T. kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżoną w niniejszej sprawie decyzją z "(...)" października 2019 r. nr "(...)" Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej "organ", "GITD"), działając w oparciu o art. 147, art. 145 § 1 pkt 5, art. 149 § 2 oraz art. 151 § 1 pkt 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1096 ze zm.; dalej kpa), po przeprowadzeniu postępowania w sprawie z wniosku "(...)" Spółka jawna z siedzibą w "(...)" (dalej "skarżąca", "spółka") o uchylenie decyzji ostatecznej GITD z "(...)"grudnia 2016 r., nr "(...)", odmówił uchylenia ww. decyzji.

Jak wynika z akt sprawy w dniu 23 czerwca 2015 r. w miejscowości "(...)" na drodze krajowej nr "(...)", został zatrzymany do kontroli pojazd członowy składający się z dwuosiowego ciągnika samochodowego marki S. o numerze rejestracyjnym "(...)" i trzyosiowej naczepy marki T. o numerze rejestracyjnym "(...)". Pojazdem członowym kierował A. L., który wykonywał krajowy przejazd drogowy na trasie "(...)" z ładunkiem artykułów spożywczych (ładunek podzielny) w imieniu skarżącej. W związku z podejrzeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów wagowych kontrolowanego pojazdu członowego dokonano jego ważenia na zatwierdzonym przez uprawnionego geodetę stanowisku do pomiaru mas i nacisków osi, przy użyciu wag przenośnych typu SAW 10 C/II, posiadających świadectwo legalizacji ponownej. W wyniku przeprowadzonego ważenia ustalono, że nacisk na pojedynczą oś napędową pojazdu samochodowego przekraczał dopuszczalne parametry określone dla DK 79 (nacisk pojedynczej osi napędowej do 10 t) o 0,95 t i wynosił 10,95 t. W efekcie powyższego stwierdzono przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym bez wymaganego zezwolenia kategorii IV, które jest wydawane na przejazd pojazdu po drodze krajowej:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00