Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 22 października 2020 r., sygn. II SA/Wa 202/20

Policja

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Fularski, Sędzia WSA Łukasz Krzycki (spr.), Sędzia WSA Piotr Borowiecki, po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 22 października 2020 r. sprawy ze skargi T. L. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] listopada 2019 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wyłączenia stosowania przepisów ustawy uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z [...] września 2018 r. nr [...]

Uzasadnienie

Zaskarżonym aktem, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji - wobec treści art. 8a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2019 r. poz. 288 ze zm.), zwanej dalej "ustawą zaopatrzeniową", w zw. z art. 138 § 1 pkt 1 i art. 127 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.), zwanej dalej "K.p.a." - utrzymał w mocy swoją decyzję z [...] września 2018 r., którą odmówiono wyłączenia stosowania wobec p. T. L. - zwanej dalej "Wnioskodawczynią" - art. 15c, 22a i 24a ustawy zaopatrzeniowej.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji przywołano następujące okoliczności faktyczne i prawne uwarunkowania sprawy:

- Wnioskodawczyni - wobec decyzji z [...] września 2018 r. - wniosła o ponowne rozpatrzenie sprawy; w uzasadnieniu wskazała, że nigdy nie pracowała w Wydziale [...] oraz Sekcji [...] Wydziału [...]; pracowała w Sekcji [...], a po 4 miesiącach przeniesiono ją na stanowisko [...] w Wydziale [...], który podlegał Służbie Bezpieczeństwa; nie oznacza to jednak, że była pracownikiem Służby Bezpieczeństwa; Wnioskodawczyni podkreśliła, że jej ośmioletnią służbę do 1989 r. należy uznać za krótkotrwałą; tym bardziej, że - w tym okresie - przenoszono ją "z wydziału do wydziału na różne stanowiska"; rzetelność wykonywania przez nią zadań i obowiązków z narażeniem życia i zdrowia potwierdzają liczne nagrody, awanse oraz dodatkowe urlopy za pełnienie służby w warunkach szkodliwych dla zdrowia; przywołała także dwa wypadki, którym uległa w związku z pełnioną służbą; zgromadzony w sprawie materiał nie zawiera opinii jej bezpośrednich przełożonych, którzy współpracowali z nią 27 lat i mogliby potwierdzić zaangażowanie w wykonywaną służbę; zaskarżona decyzja dyskryminuje Wnioskodawczynie jako człowieka oraz byłego policjanta; obniżona emerytura nie wystarcza na zaspokojenie podstawowych potrzeb życiowych,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00