Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 22 września 2020 r., sygn. II SA/Kr 341/20

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Tadeusz Kiełkowski Sędziowie: WSA Paweł Darmoń WSA Joanna Człowiekowska (spr.) Protokolant: starszy sekretarz sądowy Katarzyna Zbylut po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 września 2020 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego Kraków - Nowa Huta w Krakowie na uchwałę nr XLV/340/2018 Rady Gminy Kocmyrzów-Luborzyca z dnia 12 października 2018 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały.

Uzasadnienie

Prokurator Rejonowy Kraków - Nowa Huta w Krakowie wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie skargę na uchwałę nr XLV/340/2018 z dnia 12 października 2018 r. Rady Gminy Kocmyrzów - Luborzyca w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego z 2018 r., poz. 7496.

Skarżący Prokurator wniósł o stwierdzenie nieważności uchwały w całości, zarzucając jej:

- istotne naruszenie art. 19 ust. 5 pkt 1 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę, polegające na zaniechaniu określenia w § 5 pkt 1a i pkt 2 minimalnego poziomu usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz odesłanie w tym zakresie w szczególności do przepisów wydanych na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, podczas gdy minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków powinien określać Regulamin;

- istotne naruszenie art. 19 ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i art. 40 ust. 1 u.s.g. w związku z art. 7 i 94 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej poprzez nałożenie, bez ustawowego upoważnienia, w § 9 ust. 3 na przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne obowiązku udostępnienia wzoru wniosku o zawarcie umowy, podczas gdy Rada Gminy nie była do tego upoważniona;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00