Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 31 sierpnia 2020 r., sygn. IV SA/Wa 2191/19

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Marzena Milewska-Karczewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Golat Asesor WSA Agnieszka Wąsikowska po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 31 sierpnia 2020 r. w trybie uproszczonym sprawy ze skargi M. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] czerwca 2019 r., nr [...] w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] (dalej także: "Kolegium", "organ odwoławczy") z [...] czerwca 2019r. nr [...] utrzymującej w mocy decyzję Burmistrza Miasta [...] z [...] maja 2019r. nr [...] o odmowie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego w ramach zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej , na terenie działek nr ew. [...],[...],[...] we wsi [...], gmina [...].

Decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Burmistrz Miasta [...] po rozpatrzeniu wniosku M. W. (dalej: inwestor, skarżący) z 28 stycznia 2019r. decyzją z [...] maja 2019r. (nr wskazany na wstępie) i po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego orzekł o odmowie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego w ramach zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, na terenie działek nr ew. [...],[...],[...] we wsi [...], gmina [...]. W uzasadnieniu organ wskazał na brak spełnienia wymogu w zakresie uzyskania zgody ministra na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze (teren planowanej inwestycji obejmuje grunty rolne klasy III) a w konsekwencji brak spełnienia przesłanki wskazanej w art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Organ zauważył również, że brak jest dostępu do drogi publicznej planowanej inwestycji bowiem proponowana przez wnioskodawcę droga przebiega po prywatnych gruntach rolnych klasy III nie posiadających zgody właściwego ministra na zmianę ich przeznaczenia na cele nierolnicze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00