Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 28 sierpnia 2020 r., sygn. II SA/Wa 2595/19

Policja

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Iwona Maciejuk, Sędzia WSA Janusz Walawski, Asesor WSA Joanna Kruszewska-Grońska (spr.), , Protokolant referent stażysta Magdalena Morawiec, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 sierpnia 2020 r. sprawy ze skargi A. C. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] września 2019 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wyłączenia stosowania przepisów ustawy 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. zasądza od Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na rzecz skarżącego A. C. kwotę 480 (słownie: czterysta osiemdziesiąt) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżoną w niniejszej sprawie decyzją z [...] września 2019 r. nr [...]Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji (dalej: "organ", "Minister"), po rozpoznaniu wniosku [...] (dalej: "skarżący") z [...] kwietnia 2017 r., odmówił wyłączenia stosowania wobec skarżącego art. 15c, art. 22a i art. 24a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej, Służby Więziennej oraz ich rodzin (obecnie tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 723; dalej: "ustawa o zaopatrzeniu emerytalnym"), mając za podstawę art. 8a ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji Minister podał, że we wniosku z [...]kwietnia 2017 r. (data wpływu do organu: [...] kwietnia 2017 r.) skarżący opisał przebieg swojej służby wskazując, że do służby w Milicji Obywatelskiej został przyjęty 1 października 1984 r. i mianowany na stanowisko młodszego inspektora Wydziału [...] Służby Bezpieczeństwa Wojewódzkiego Urzędu Spraw Wewnętrznych w [...]. Wydział ten zajmował się zwalczaniem przestępczości gospodarczej w przemyśle. Podczas tej pracy nigdy nie zajmował się zwalczaniem opozycji ówczesnej władzy, ani też nie brał udziału w represjonowaniu kościoła katolickiego, który pełnił w jego życiu ważną rolę. Na własną prośbę 16 stycznia 1990 r. został przeniesiony do dalszego pełnienia służby w Sekcji [...] Wydziału [...] Wojewódzkiego Urzędu Spraw Wewnętrznych w [...]. Skarżący podkreślił, iż w toku służby nie dopuścił się naruszenia prawa, a swoje obowiązki wykonywał w sposób nienaruszający godności i praw innych osób. Również nie wykorzystywał stanowiska służbowego do celów pozasłużbowych. Pozytywna opinia komisji weryfikacyjnej umożliwiła mu dalsze pełnienie służby ze wskazaniem, że spełnia wymogi przewidziane dla funkcjonariuszy oraz posiada kwalifikacje moralne. Służba skarżącego, pełniona z dużym zaangażowaniem, odpowiedzialnością oraz rzetelnością, była doceniana - wielokrotnie skarżącego nagradzano, wyróżniano oraz awansowano w stopniach i stanowiskach służbowych. Skarżący zaznaczył, że służąc w Policji, stracił zdrowie, czego dowodem jest orzeczenie komisji lekarskiej, uznające

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00