Wyrok WSA w Kielcach z dnia 13 sierpnia 2020 r., sygn. I SA/Ke 189/20
Interpretacje podatkowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Rojek (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Maria Grabowska, Sędzia WSA Danuta Kuchta, Protokolant Starszy inspektor sądowy Anna Adamczyk, po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 13 sierpnia 2020 r. sprawy ze skargi Spółka z o.o. w K. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę
Uzasadnienie
1.1 W indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z [...] nr [...] Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: dyrektor, organ) stwierdził, że stanowisko A. sp. z o.o. w K. (dalej: spółki) przedstawione we wniosku z 18 listopada 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów do używania w postaci drewnianych/metalowych stojaków, plansz, szaf ekspozycyjnych, banerów, boksów ekspozycyjnych oraz nieodpłatnego świadczenia usług na rzecz kontrahentów - jest nieprawidłowe.
1.2 Spółka, przedstawiając stan faktyczny podała, że posiada siedzibę działalności na terytorium Polski oraz prowadzi działalność gospodarczą. Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach swojej działalności gospodarczej prowadzi hurtową i detaliczną sprzedaż towarów takich jak płytki i ozdoby ceramiczne. Odbiorcami sprzedawanych towarów są głównie podmioty będące dalszymi dystrybutorami branżowymi posiadające własne placówki handlowe. Rynek, na jakim wnioskodawca prowadzi sprzedaż towarów jest rynkiem konkurencyjnym, na którym różni dostawcy oferują zbliżone towary, zarówno wizualnie jak i pod względem cech użytkowych. Stąd też wnioskodawca postanowił podjąć szereg działań w zakresie zwiększenia swojej sprzedaży, a tym samym przychodów opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Regułą jest, że branżowi dostawcy promują swoją ofertę poprzez ekspozycję konkretnych kolekcji, co pozwala zwizualizować i zweryfikować potrzeby klientów z ich oczekiwaniami.