Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 24 lipca 2020 r., sygn. II SA/Gl 246/20
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Kaznowska (spr.), Sędziowie Asesor WSA Tomasz Dziuk,, Sędzia WSA Artur Żurawik, Protokolant st. sekretarz sądowy Magdalena Strzałkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 lipca 2020 r. sprawy ze skargi E. L. na uchwałę Rady Miasta S. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Oddala skargę
Uzasadnienie
Rada Miasta S. w dniu [...] . podjęła uchwałę nr [...] w sprawie uchwalenia zmiany "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta S. ".
Pismem z dnia [...] r. skargę na powyższą uchwałę, w trybie art. 101 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, wniósł, reprezentowany przez fachowego pełnomocnika, E. L. . Odniósł się do regulacji zawartej w punkcie 2.2.9 Studium - kierunki i wskaźniki zagospodarowania oraz użytkowania terenów dotyczącego trenerów zabudowy produkcyjnej, składowej, magazynowej i usługowej (PU1,PU2,PU3,PU4) zarzucając: istotne naruszanie trybu sporządzania Studium poprzez:
- naruszenie art. 1 ust. 2 pkt 11 i pkt 12 w związku z art. 11 pkt 7 i pkt 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.jedn. Dz.U. z2018 r., poz. 1945 ze zm.) w związku z § 9 pkt 15 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie zakresu projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (Dz.U. nr 118, poz. 1233) poprzez brak ponownego wyłożenia do publicznego wglądu projektu Studium pomimo dokonania istotnych merytorycznych zmian w treści Studium,
- naruszenie art. 1 ust. 2 pkt 12 w związku z art. 11 pkt 8 ustawy polegające na wadliwym sposobie uwzględnienia uwag oraz na dokonaniu zmian merytorycznych w treści Studium w zakresie niewynikającym z uwzględnionych uwag,
- naruszenie art. 11 pkt 5 i pkt 6 ustawy poprzez brak dokonania ponownych uzgodnień projektu studium z właściwymi organami pomimo wprowadzenia do treści studium zmian o charakterze merytorycznym,