Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 czerwca 2020 r., sygn. II SA/Wa 2664/19

Policja

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Łukasz Krzycki (spr.), Sędzia WSA Andrzej Wieczorek, Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas, po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 16 czerwca 2020 r. sprawy ze skargi A. P. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] września 2019 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wyłączenia stosowania przepisów ustawy 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na rzecz skarżącej A. P. kwotę 480 zł (słownie: czterysta osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżonym aktem - wobec treści art. 8a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz.U. z 2019 r. poz. 288 ze zm.), zwanej dalej "ustawą zaopatrzeniową", w zw. z art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.), zwanej dalej "K.p.a." - odmówiono wyłączenia stosowania wobec p. A. P., zwanej dalej "Wnioskodawcą", art. 15c, 22a i 24a ustawy zaopatrzeniowej.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji przywołano następujące okoliczności faktyczne i prawne uwarunkowania sprawy:

- Wnioskodawca - pismem z [...] października 2017 r. - wystąpił o zastosowanie wobec niego art. 8a ustawy zaopatrzeniowej; w uzasadnieniu wniosku krótko opisał przebieg swojej służby; wskazał, że od [...] sierpnia 1986 r. do [...] lipca 1990 r. pełnił służbę w Biurze [...] Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (dalej jako "MSW"), na stanowisku [...]; podkreślał, że od [...] listopada 1987 r. do zwolnienia ze służby w MSW ([...] lipca 1990 r.), przebywał na urlopie macierzyńskim, a następnie - wychowawczym; okres służby - w rozumieniu art. 13b ustawy zaopatrzeniowej - trwał więc niewiele ponad rok, a nie 4 lata; w czasie pełnienia tej służby Wnioskodawca nie wykonywał pracy operacyjnej, agenturalnej, czy też z osobowymi źródłami informacji; nigdy też nie zajmował się zwalczaniem opozycji ówczesnej władzy; obowiązki Wnioskodawcy polegały na wykonywaniu czynności biurowych, właściwych dla stanowiska [...]; w okresie od [...] sierpnia 1990 r. do [...] maja 1991 r. Wnioskodawca pracował na stanowisku cywilnym w Wydziale [...] MSW; pomyślne przejście procedury weryfikacji, umożliwiło mu przyjęcie do służby w Urzędzie Ochrony Państwa (dalej jako "UOP"), przekształconym następnie w Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego (dalej jako "ABW"); Wnioskodawca powierzone mu zadania wykonywał z dużym zaangażowaniem, sumiennością i rzetelnością; służbę na rzecz III RP pełnił na odpowiedzialnych stanowiskach; wymagały one od niego dużej koncentracji i były związane z długotrwałym i nadmiernym napięciem nerwowym i stresem; o uznaniu i zaufaniu władz demokratycznej Polski świadczą m.in. odznaczenia Medalem Srebrnym za Długoletnią Służbę; obniżenie Wnioskodawcy świadczenia emerytalnego i rentowego stanowi nieuzasadnioną represję i niezasłużoną karę, a także rażący przypadek ingerencji państwa w słusznie nabyte prawa,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00