Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 6 lutego 2020 r., sygn. III SA/Łd 1028/19

Samorząd terytorialny; Przeciwdziałanie alkoholizmowi

 

Dnia 6 lutego 2020 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Teresa Rutkowska, Sędziowie Sędzia NSA Janusz Nowacki, Sędzia WSA Krzysztof Szczygielski (spr.), , , Protokolant Specjalista Dominika Janicka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 lutego 2020 roku sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Wieluniu na uchwałę Rady Gminy Siemkowice z dnia 12 grudnia 2016 r. nr XXIV/91/16 w przedmiocie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Siemkowice stwierdza nieważność § 2 ust.1,2,4 zaskarżonej uchwały.

Uzasadnienie

III SA/Łd 1028/19

UZASADNIENIE

W dniu 6 listopada 2019 r. Prokurator Rejonowy w Wieluniu wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi skargę na uchwałę Rady Gminy Siemkowice z dnia 13 grudnia 2016 r., nr XXIV/91/16 podjętą w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Siemkowice. Zaskarżonej uchwale zarzucił naruszenie:

- art. 1 ust. 1 i art. 2 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( w brzmieniu obowiązującym w dacie podejmowania uchwały) poprzez niewłaściwe określenie w § 2 ust. 1 i ust. 2 uchwały sposobu mierzenia odległości pomiędzy miejscami sprzedaży i podawania napojów alkoholowych a miejscami obiektami chronionymi, które to unormowanie pozostaje w sprzeczności z celami i zadaniami powołanej ustawy, w szczególności w zakresie kształtowania polityki społecznej polegającej na ograniczeniu dostępności alkoholu;

- art. 12 ust. 2 w/w ustawy poprzez wskazanie w § 2 ust. 4 uchwały, że sprzedaż napojów alkoholowych oraz piwa przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży może być prowadzona w tzw. ogródku piwnym pod warunkiem spełnienia wymogów wskazanych w uchwale, pomimo że stanowienie regulacji w tym przedmiocie nie należy do kompetencji rady gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00