Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 19 lutego 2020 r., sygn. I SA/Bd 784/19
Podatek od towarów i usług
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Jarosław Szulc Sędziowie: sędzia WSA Ewa Kruppik-Świetlicka sędzia WSA Tomasz Wójcik (spr.) Protokolant: asystent sędziego Katarzyna Chowańska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 lutego 2020 r. sprawy ze skargi I. Sp. z o.o. Spółka komandytowa w Ś. na interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] października 2019 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację 2. zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w B. na rzecz I. Sp. z o.o. Spółka komandytowa w Ś. kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego
Uzasadnienie
W dniu [...] sierpnia 2019 r. wpłynął do organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, iż wykonanie badania technicznego, dot. samochodu ciężarowego marki I. D. z opóźnieniem, nie skutkuje po stronie I..L. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa (dalej także Wnioskodawca Spółka, Skarżąca) utratą prawa do pełnego odliczenia VAT od wydatków na zakup ww. pojazdu oraz wydatków związanych z jego eksploatacją.
We wniosku przedstawiono stan faktyczny, zgodnie z którym Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie telekomunikacji przewodowej. Od dnia [...] czerwca 2016 r. Spółka jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Dnia [...] sierpnia 2018 r. Spółka zakupiła środek trwały, tj. samochód ciężarowy I. D.. Zakup został udokumentowany fakturą VAT z wykazaną wartością netto [...] zł, podatkiem VAT [...] zł. Spółka odliczyła 100% wartości podatku VAT z faktury dotyczącej zakupu samochodu, kierując się faktem, iż samochód ten jest to pojazd wielozadaniowy, wywrotka do przewozu materiałów sypkich z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, dotyczących opisanego samochodu, wynika liczba miejsc siedzących, łącznie z miejscem dla kierowcy oraz dopuszczalna ładowność samochodu. Jest to samochód o ładowności 3.500 kg z jednym rzędem siedzeń, a przestrzeń ładunkowa jest trwale odgrodzona od kabiny, konstrukcja samochodu wyklucza jego użycie do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą.