Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 23 listopada 2020 r., sygn. I SA/Sz 661/20

Interpretacje podatkowe; Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alicja Polańska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Kazimierz Maczewski Sędzia WSA Joanna Wojciechowska po rozpoznaniu w Wydziale I w trybie uproszczonym w dniu 23 listopada 2020 r. sprawy ze skargi G. P. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] lipca 2020 r. nr [...] w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego oddala skargę.

Uzasadnienie

G. P. złożyła 15 maja 2020 r. do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług od wydatków bieżących i inwestycyjnych związanych z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną za pomocą proporcji opartej na kryterium obrotowym.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

W strukturze organizacyjnej Gminy znajduje się Zakład Usług Komunalnych

w P., funkcjonujący w formie samorządowego zakładu budżetowego. Gmina poprzez Zakład wykonuje zadania własne o charakterze użyteczności publicznej. Począwszy od stycznia 2017 r. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń podatku od towarów i usług. Gmina za pośrednictwem Zakładu w przytłaczającej większości świadczy odpłatne usługi dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych. Natomiast w marginalnym zakresie infrastruktura wodociągowa i kanalizacyjna jest wykorzystywana na potrzeby odbiorców wewnętrznych. W ramach realizacji zadań dotyczących gospodarki wodno-kanalizacyjnej, Gmina rozbudowuje sieć wodno-kanalizacyjną na jej terenie, sukcesywnie ponosząc wydatki inwestycyjne w tym zakresie. Podatek VAT dla potrzeb dofinansowania stanowi/stanowił będzie wydatek niekwalifikowany. Infrastruktura wytworzona w ramach inwestycji wchodzi w skład infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na terenie Gminy i jest/będzie wykorzystywana przez Gminę za pośrednictwem Zakładu. W związku z wykorzystywaniem infrastruktury do świadczenia usług dostawy wody oraz odbioru ścieków, Gmina poniosła/ponosi/będzie ponosiła również liczne wydatki związane z bieżącym utrzymaniem infrastruktury. Wydatki związane z inwestycjami oraz wydatki bieżące są/będą dokumentowane wystawianymi przez dostawców/wykonawców fakturami VAT na rzecz Gminy, na których Gmina będzie oznaczona jako nabywca przedmiotowych towarów i usług. Gmina jest w stanie określić, w jakim zakresie infrastruktura wodociągowa oraz kanalizacyjna będzie używana do celów związanych z jej działalnością gospodarczą, a w jakim do celów innych niż działalność gospodarcza Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00