Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 17 grudnia 2019 r., sygn. I SA/Łd 61/18

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodnicząca: Sędzia WSA Joanna Tarno (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Teresa Porczyńska Sędzia NSA Anna Świderska Protokolant: St. sekretarz sądowy Agnieszka Kerszner po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 grudnia 2019 r. sprawy ze skargi A. na prawach powiatu na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Ł. z dnia [...] r. nr UNP: [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług oraz nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu a także stwierdzenia nadpłaty w przedmiotowym podatku za poszczególne miesiące od sierpnia do grudnia 2015 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

I SA/Łd 61/18

UZASADNIENIE

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] listopada 2017 r. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Ł. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego Ł.-Ś. z dnia [...] kwietnia 2017 r. w przedmiocie:

• określenia Ł.- Miasto na prawach powiatu (dalej: Miasto):

- zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za sierpień październik 2015 r.

- określenia nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu za : wrzesień listopad, grudzień 2015 r.

• stwierdzenia nadpłaty w podatku od towarów i usług za sierpień - grudzień 2015 r.

W uzasadnieniu organ wyjaśnił, że w dniu 31 maja 2016 r. Miasto złożyło korekty deklaracji VAT-7 za miesiące: sierpień - grudzień 2015 r. wraz z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty. Podczas kontroli przeprowadzonej wobec podatnika, organ I instancji stwierdził nieprawidłowości mające wpływ na rozliczenie podatku od towarów i usług za sierpień - grudzień 2015 r., które dotyczyły:

Po pierwsze - odliczenie podatku naliczonego (w wysokości 99,83%, w zaokrągleniu 100%, tj. w proporcji sprzedaży opodatkowanej do sprzedaży ogółem) określonego w fakturach dotyczących nabycia usług związanych z promocją Miasta. Organ I instancji uznał, że promocję Miasta należy uznać jako przejaw działalności podmiotu występującego w charakterze organu władzy publicznej, realizującego zbiorowe potrzeby wspólnoty samorządowej. W związku z tym wskazane wydatki Miasto zobowiązane było ponosić w ramach zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, w stosunku do których nie jest podatnikiem. Tym samym na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT) w brzmieniu obowiązującym w 2015 - stronie odmówiono prawa do odliczenia podatku naliczonego;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00