Wyrok WSA w Lublinie z dnia 6 grudnia 2019 r., sygn. I SA/Lu 623/19
Oświata
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krystyna Czajecka-Szpringer Sędziowie WSA Monika Kazubińska-Kręcisz WSA Andrzej Niezgoda (sprawozdawca) Protokolant referent stażysta Katarzyna Jacyniuk po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 6 grudnia 2019 r. sprawy ze skargi C. N. i B. "Ż." spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w. na czynność Prezydenta Miasta z dnia [...] wypłaty dotacji w zaniżonej wysokości oddala skargę.
Uzasadnienie
C. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ł. prowadzi w C. P. W oparciu o treść złożonego przez spółkę w lipcu 2019 r., za pomocą systemu informatycznego, udostępnionego przez organ dotujący (Serwis Internetowy ODPN - Rejestr szkół i obsługa dotacji dla placówek niepublicznych), wniosku o dotację, który nie był zmieniany ani korygowany, organ dotujący obliczył i wypłacił dotację w łącznej kwocie [...] zł.
Powołując się na treść art. 47 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, spółka wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego skargę na inną czynność organu, polegającą na wypłaceniu dotacji, o której mowa w art. 26 ust. 2 wskazanej ustawy w zaniżonej wysokości, tj. według stawki błędnie wyliczonej dla kierunku technik informatyki, sem. III oraz IV, a także według stawki nieaktualnej dla sem. I oraz II. Spółka zarzuciła naruszenie przepisów prawa materialnego, które miało istotny wpływ na wynik sprawy, tj.:
po pierwsze, art. 26 ust. 1 oraz 2 w zw. z art. 34 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, poprzez jego błędne zastosowanie i przyznanie oraz przekazanie dotacji, o których mowa w art. 26 ust. 2 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych po zaniżonych stawkach za lipiec 2019 r. dla kierunku technik informatyki wobec sem. I-I V;
po drugie, załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 18 grudnia 2018 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2019, poprzez przyjęcie błędnych wag dla kierunku technik informatyki podczas przeliczania wysokości należnych dotacji za słuchaczy odbierających naukę w szkołach na terenie jednostki samorządu terytorialnego w zakresie tego kierunku i nieuwzględnienie podziału na dwie grupy wag dla tego kierunku.