Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 listopada 2019 r., sygn. VII SA/Wa 439/19

Nadzór budowlany

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Izabela Ostrowska (spr.), Sędziowie sędzia WSA Jolanta Augustyniak-Pęczkowska, sędzia WSA Monika Kramek, Protokolant sekr. sąd. Hubert Dobrowolski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 listopada 2019 r. sprawy ze skargi Gminy [...] na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] grudnia 2018 r. znak [...] w przedmiocie nałożenia obowiązku przeprowadzenia kontroli stanu technicznego wiaduktu oddala skargę

Uzasadnienie

VII SA/Wa 439/19

UZASADNIENIE

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] grudnia 2018 r., znak: [...] Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego (dalej: "GINB", "organ II instancji") na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm., dalej: "k.p.a."), po rozpatrzeniu odwołania Gminy [...] od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dalej: "[...] WINB", "organ I instancji") z dnia [...] września 2018 r., znak: [...], nakładającej na Gminę obowiązek przeprowadzenia kontroli stanu technicznego wiaduktu drogowego, utrzymał w mocy rozstrzygnięcie organu I instancji.

W dniu 3 sierpnia 2018 r. pracownicy [...] WINB przeprowadzili z urzędu kontrolę stanu technicznego wiaduktu drogowego w ciągu gminnej drogi wewnętrznej, znajdującego się w km 123.469 linii kolejowej nr [...][...] (CMK) w miejscowości [...], usytuowanego na działkach o nr ew. [...], obręb [...], jednostka ewidencyjna [...], będących w użytkowaniu wieczystym [...] S.A. Przedmiotowy wiadukt drogowy jest konstrukcją trzyprzęsłową wykonaną z belek prefabrykowanych. Belki prefabrykowane z płytą pomostu wspierają się na filarach zwieńczonych oczepem oraz przyczółkach, podparcie belek stanowią łożyska stalowe dylatacje znajdują się nad filarami i przyczółkami. Obiekt nie jest uciąglony, nie posiada odwodnienia, schodów skarpowych oraz urządzeń obcych. Przęsła tworzą ustrój nośny na którym znajduje się jezdnia o nawierzchni bitumicznej z obustronnym chodnikiem o nawierzchni bitumicznej. Wiadukt posiada obustronne zabezpieczenie w postaci stalowych balustrad o wysokości 1 m i osłon przeciwporażeniowych znajdujących się bezpośrednio nad trakcją kolejową. W trakcie kontroli stwierdzono nieprawidłowości dotyczące stanu technicznego wiaduktu w postaci:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00