Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 5 listopada 2019 r., sygn. II SA/Rz 856/19

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SNSA Stanisław Śliwa Sędziowie WSA Piotr Godlewski /spr./ WSA Maciej Kobak Protokolant specjalista Anna Mazurek - Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 listopada 2019 r. sprawy ze skargi M. P. na decyzję Wojewody z dnia [...] maja 2019 r. nr [...] w przedmiocie odmowy zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę -skargę oddala-

Uzasadnienie

II SA/Rz 856/19

U z a s a d n i e n i e

Przedmiotem skargi M.F. - P. jest decyzja Wojewody P. z [...] maja 2019 r. nr [...] dotycząca odmowy zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę.

Jak wynika z jej uzasadnienia i akt administracyjnych sprawy, wnioskiem z 16 sierpnia 2018 r. M.P. - F. wystąpiła do Starosty P. o zatwierdzenie projektu budowlanego i udzielenie pozwolenia na budowę dla inwestycji pn. "Stacja gazu płynnego na terenie myjni samochodowej z urządzeniami budowlanymi" na terenie działek nr 568/4 i 568/6 położonych w miejscowości Z., gm. Z.

Po uprzednim uchyleniu decyzją Wojewody P. z [...] grudnia 2018 r. nr [...] odmownej decyzji Starosty P. z dnia [...] października 2018 r. nr [...] i ponownym rozpatrzeniu sprawy, Starosta P. decyzją z [...] marca 2019 r. nr [...] - wydaną na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 ze zm., dalej: u.P.b.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm., dalej: K.p.a.) - odmówił zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę wnioskowanego zamierzenia.

W uzasadnieniu Starosta wskazał, że przeprowadzona w toku postępowania analiza zakresu obszaru oddziaływania obiektu stacji gazu płynnego na sąsiednie działki wykazała, że usytuowanie projektowanego obiektu w odległości 10 m od granicy z działką nr 568/3 oraz 10 m od krawędzi drogi powiatowej nr 614 jest zgodne z § 124 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje gazów płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1853 ze zm.), niemniej jednak narusza uzasadnione interesy osób trzecich o jakich mowa w art. 5 ust. 1 pkt 9 u.P.b. Planowana lokalizacja stacji gazu płynnego uniemożliwi w przyszłości lokalizację na działce nr 568/3 budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego jednorodzinnego z oknami lub drzwiami zwróconymi w stronę granicy z uwzględnieniem odległości określonych w § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2015 r., poz. 1422 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00