Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 24 października 2019 r., sygn. I SA/Sz 510/19

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Kazimierz Maczewski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Joanna Wojciechowska, Sędzia WSA Ewa Wojtysiak Protokolant starszy inspektor sądowy Edyta Wójtowicz po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 24 października 2019 r. sprawy ze skargi G. P. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] kwietnia 2019 r. nr [...] w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz skarżącej G. P. kwotę [...]([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu [...] lutego 2019 r. G. P. (dalej: "Gmina", "Wnioskodawca", "Skarżąca") złożyła wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego

w indywidualnej sprawie prawa do odliczenia podatku naliczonego za pomocą proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów

i usług (Dz.U.2018.2174, ze zm. - dalej: "ustawa o VAT") opartej na kryterium udziału rocznego obrotu z transakcji opodatkowanych w całkowitym rocznym obrocie Gminy

w zakresie wodociągów i kanalizacji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest podmiotem zarejestrowanym jako czynny podatnik podatku od towarów i usług, składa do Urzędu Skarbowego comiesięczne deklaracje VAT-7. Począwszy od 1 stycznia 2017 r. Gmina oraz jej jednostki budżetowe i zakład budżetowy występują jako jeden podatnik podatku VAT. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2018.994, ze zm. - dalej: "u.s.g.") Gmina odpowiada za zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych. W ramach realizacji tego zadania własnego Wnioskodawca sukcesywnie rozbudowuje infrastrukturę wodociągową oraz kanalizacyjną na terenie Gminy. Obecnie Gmina zamierza realizować inwestycję pod nazwą "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej [...] wraz z modernizacją przepompowni ścieków na terenie aglomeracji P." w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Przedmiotem projektu będzie modernizacja i budowa przepompowni ścieków oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie części aglomeracji P.. Zakres rzeczowy projektu obejmować będzie: modernizację przepompowni ścieków na terenie aglomeracji P., budowę kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków w m. [...], przebudowę przepompowni ścieków sanitarnych P-2 wraz z siecią kanalizacji sanitarnej oraz przebudowę szafy przepompowni w pasie drogi powiatowej nr [...], budowę przepompowni ścieków w m. P. (w ramach zmiany lokalizacji przepompowni), budowę sieci kanalizacyjnej sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej [...] wraz z przepompowniami ścieków, rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej - [...], nadzór inwestorski.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00