Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 29 października 2019 r., sygn. I SA/Rz 483/19

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S.WSA Małgorzata Niedobylska /spr./, Asesor WSA Jacek Boratyn, Sędzia WSA Piotr Popek, Protokolant ref. Sabina Długosz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 października 2019 r. spraw ze skarg "A." sp. z o.o. w T. na decyzje Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] maja 2019 r.: - nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2011 rok - nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2012 rok oddala skargi.

Uzasadnienie

Decyzjami z dnia [...] maja 2019r. nr [...] i nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzje Burmistrza Miasta z dnia [...] lutego 2019 r. nr [...] i z dnia [...] lutego 2019r. nr [...], w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2011 r. i za 2012r. dla A. Sp. z o.o. w T. (dalej: Podatnik/Spółka).

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji i akt sprawy wynika, że w dniach 30 grudnia 2016r. i 15 grudnia 2017r. A. Sp. z o.o. z siedzibą w W. obecnie z siedzibą w T.), wystąpiła z wnioskami o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2011 r. w kwocie 20.155,00 zł i za 2012r. w kwocie 19.770,00zł, składając równocześnie korekty deklaracji DN-1. W uzasadnieniu przedmiotowych wniosków Spółka wskazała, że w pierwotnie zadeklarowanej podstawie opodatkowania w zakresie opodatkowania budowli wystąpiła nadpłata, gdyż zadeklarowane do opodatkowania urządzenia techniczne stacji redukcyjno-pomiarowych oraz punktów pomiarowych i redukcyjno-pomiarowych nie stanowią budowli w rozumieniu przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Zdaniem Spółki, wartość tych urządzeń nie powinna być uwzględniona w podstawie opodatkowania, a opodatkowaniu powinny podlegać wyłącznie części budowlane tych urządzeń, co potwierdza opinia techniczna rzeczoznawcy budowlanego wydana na zlecenie Spółki. Łączna wartość tych obiektów w 2011r. wynosiła 1.007.765,67 zł, zaś w 2012r. 988.524,98 zł, a zatem nadpłata wynosi odpowiednio 20.155,00 zł i 19.770,00zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00