Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 1 października 2019 r., sygn. II SA/Ol 572/19

Samorząd terytorialny

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Marzenna Glabas Sędziowie sędzia WSA Katarzyna Matczak (spr.) sędzia WSA Piotr Chybicki Protokolant sekretarz sądowy Marta Kudła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 1 października 2019 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Giżycku na uchwałę Rady Gminy Miłki z dnia 28 grudnia 2016 r., nr XXXI.203.2016 w przedmiocie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania stwierdza nieważność § 2 ust. 2, ust. 3 i ust. 4 oraz § 3 ust. 1 pkt 2 i pkt 3 załącznika do zaskarżonej uchwały.

Uzasadnienie

W dniu 28 grudnia 2016r. Rada Gminy Miłki, działając na podstawie art. 18

ust. 2 pkt 15 ustawy z 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2016r. poz. 446 ze zm.) dalej jako: u.s.g., oraz art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 1390) dalej jako: u.p.p.r., podjęła uchwałę Nr XXXI.203.2016 w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.

Na powyższą uchwałę Prokurator Rejonowy wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargę domagając się stwierdzenia nieważności § 2 ust. 2, 3 i 4 oraz § 3 ust. 1 pkt 2 i 3 załącznika do tej uchwały. Zarzucił tej uchwale istotne naruszenie:

- art. 9a ust. 15 w zw. z art. 9a ust. 2, 3, 4 i 5 u.p.p.r., poprzez wskazanie w § 2 ust. 3 i 4 załącznika do uchwały katalogu podmiotów wchodzących w skład Zespołu Interdyscyplinarnego oraz pominięcie możliwości powołania przez wójta w skład takiego zespołu prokuratorów, która to możliwość wynika wprost z art. 9a ust. 5 u.p.po.r., co stanowi odpowiednio przekroczenie i modyfikację delegacji ustawowej;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00