Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 19 września 2019 r., sygn. I SA/Ol 416/19

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Renata Kantecka, Sędziowie sędzia WSA Przemysław Krzykowski (sprawozdawca), asesor WSA Katarzyna Górska, Protokolant sekretarz sądowy Jolanta Piasecka, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 19 września 2019r. sprawy ze skargi Spółki A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości oraz określenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za 2012r. oddala skargę

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 20 grudnia 2017 r. Sp. A zwróciła się do Prezydenta o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2012 r. w łącznej kwocie 51.239 zł.

W uzasadnieniu wniosku Spółka stwierdziła m.in., że jej majątek w dużej części stanowią obiekty infrastruktury gazowniczej, w tym stacje i punkty redukcyjne, redukcyjno- pomiarowe i pomiarowe, nawanialnie, kotłownie oraz urządzenia techniczne infrastruktury gazowniczej, które opodatkowała jako budowle. Obiekty te składają się z fundamentu, kontenera oraz zainstalowanych wewnątrz niego urządzeń technicznych. Urządzenia są instalowane na elemencie budowlanym (fundamencie) i mogą być z łatwością demontowane, wymieniane i zastępowane innymi urządzeniami. Fundament i kontener pełni funkcję podrzędną względem urządzeń technicznych. Można mówić w tym wypadku co najwyżej o powiązaniu użytkowym. W konsekwencji między spornymi urządzeniami technicznymi, a fundamentem i kontenerem nie ma powiązań technicznych, o których mowa w art. 3 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.). Zdaniem Spółki, urządzenia te nie stanowią odrębnej budowli ani elementu, składającego się na całość techniczno-użytkową, Do wniosku dołączono korektę deklaracji na podatek od nieruchomości za 2012 r. oraz opinię techniczno-budowlaną L. W. w zakresie kwalifikacji stacji i punktów redukcyjno-pomarowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00