Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 lipca 2019 r., sygn. V SA/Wa 2135/18
Gry losowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA - Mirosława Pindelska, Sędzia WSA - Irena Jakubiec-Kudiura (spr.), Sędzia WSA - Jarosław Stopczyński, , po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 30 lipca 2019 r. sprawy ze skargi G. w K. na postanowienie Ministra Finansów z dnia [...] października 2018 r. nr [...] w przedmiocie pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia oddala skargę.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi G. sp. z o.o. z siedzibą w K. (dalej jako: "skarżąca", "strona" lub "spółka") jest postanowienie Ministra Finansów (dalej jako: "Minister" lub "organ"), z [...] października 2018 r. nr [...] w przedmiocie pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
Zaskarżone postanowienie zostało wydane w następującym stanie faktycznym.
29 czerwca 2018 r. w Ministerstwie Finansów przedłożony został wniosek strony o wydanie decyzji, o której mowa w art. 2 ust. 6 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2018 poz. 165 ze zm., dalej jako: "u.g.h."), tj. decyzji rozstrzygającej, czy gra lub zakład posiadający cechy wymienione w art. 2 ust. 1-5a tej ustawy, jest grą losową, zakładem wzajemnym, grą w karty albo grą na automacie w jej rozumieniu.
W przedmiotowym wniosku wskazano, że projektowana gra rozgrywana będzie na urządzeniu komputerowym z dostępem do sieci Internet lub serwera lokalnego (poprzez kartę sieciową). Terminal wyposażony będzie w jeden lub dwa monitory, czytnik kart udziału, klawisze umożliwiające dokonywanie zakładów (wybór gry, wybór stawki, wybór linii) i widoczną tabelę kursów stale korespondującą z zainstalowanym generatorem losowym. Na monitorach terminali graczowi prezentowana będzie wizualizacja zdarzenia wirtualnego w postaci animacji, numer wyścigu i wybrany typ stanowiący przedmiot zakładu, aktualna pozycja poszczególnych zawodników odzwierciedlona graficznie na wirtualnych, obracających się bębnach, przykładowo z symbolami owoców, roślin, cyfr znajdujących się na plakietkach startowych zawodników, których ruch stanowi ikonograficzne zobrazowanie zdarzenia wirtualnego. Po zakończeniu zaś zdarzenia: koniec wyścigu, zajęta ostatecznie pozycja zawodnika odzwierciedlona graficznie na wirtualnych bębnach (z góry określonym układem graficznym składającym się np. z symboli owoców, roślin czy cyfr znajdujących się na plakietkach startowych zawodników), informacja o wygranej.