Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 18 lutego 2019 r., sygn. III SA/Gl 1183/18

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Jużków (spr.), Sędzia WSA Barbara Orzepowska-Kyć, Protokolant Starszy referent Małgorzata Wasik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 lutego 2019 r. sprawy ze skargi Miasta R. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; 2. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 200 zł (słownie: dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżoną interpretacją indywidualną z [...] r., nr [...] Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, po rozpatrzeniu wniosku Miasta R. (dalej: Wnioskodawca, Miasto) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie ustalenia czy dofinansowanie udzielone Wnioskodawcy w związku z realizacja projektu "Dofinansowanie do budowy instalacji OZE w budownictwie jednorodzinnym na terenie miasta R." stanowi podstawę opodatkowania - uznał stanowisko wnioskodawcy za nieprawidłowe.

Rozstrzygniecie zapadło w poniższym stanie faktycznym i prawnym.

We wniosku z [...] r. uzupełnionym kolejno pismami z [...] i [...] r. Miasto R. wskazało, że jest czynnym podatnikiem podatku VAT i realizuje projekt "Dofinansowanie do budowy instalacji OZE w budownictwie jednorodzinnym na terenie miasta R." ze środków unijnych. R. jest miastem na prawach powiatu realizującym zadania nałożone na nią ustawą z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2017 r., poz.1868) oraz art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2017 r., poz.1875) , a także art. 403 ust. 2 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018 r., poz.799). Celem realizacji inwestycji jest obniżenie przekroczenia dopuszczalnych norm poziomu zanieczyszczenia oraz wzrost odnawialnych źródeł energii, co stanowi realizację Strategii Rozwoju Miasta R. na lata 2014-2020, Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta R. w zakresie powietrza atmosferycznego, Programu Ograniczenia Niskiej Emisji (PONE) sprowadzającego się do wymiany przestarzałych instalacji grzewczych z dotacją z budżetu miasta, oraz programu Aktualizacja Założeń do planu zaopatrzenia terenu miasta w ciepło, energie elektryczną i paliwo gazowe dla miasta R. przez stymulowanie rozwoju wykorzystania OZE wśród odbiorców indywidualnych. Miasto uczestniczy również w programie "Odnawialne źródła energii" Strategia ZIT Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, a także realizuje przyjętą przez rząd Politykę Energetyczną Polski do roku 2030, w ramach której OZE mają stanowić 20% wytwarzanej energii.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00