Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 stycznia 2019 r., sygn. VII SA/Wa 1038/18

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Joanna Gierak-Podsiadły (spr.), , Sędzia WSA Włodzimierz Kowalczyk, Sędzia WSA Jadwiga Smołucha, , Protokolant st. ref. Piotr Czyżewski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 stycznia 2019 r. sprawy ze skargi G. na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] lutego 2018 r. znak [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji w części oddala skargę

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi G.("skarżący") jest decyzja Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego ("GINB") z [...] lutego 2018 r., znak: [...], wydana w trybie nadzwyczajnym, stwierdzenia nieważności decyzji, w następującym stanie sprawy.

Decyzją z [...] października 2014 r., nr [...], [...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego ("[...]WINB") udzielił skarżącemu pozwolenia na użytkowanie: wiaduktu drogowego [...] w ciągu [...] w km [...] drogi [...], przepustu skrzynkowego 1,5 x 1,5m P18e w ciągu [...] w km [...] drogi [...] wraz z drogą krajową [...] od km [...] do km [...] i uzależnił użytkowanie ww. obiektów od wykonania, w terminie do 30 czerwca 2015 r., robót budowlanych polegających na dostosowaniu istniejących schodów skarpowych zlokalizowanych na stożkach PN-Z oraz PD-W na wiadukcie [...] w ciągu [...] w km [...] drogi [...], do wymogów określonych w § 128 ust. 1, 2 i 3 oraz § 129 ust. 1 pkt 1 i § 135 ust. 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 63, poz. 735, "Rozporządzenie"), bądź likwidacji ww. istniejących schodów skarpowych i wykonania schodów zgodnie z § 306 ust. 2 ww. Rozporządzenia.

W odniesieniu do ww. inwestycji, w piśmie z 25 lipca 2014 r., Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w [...] ("Komendant PPSP") przedstawił swoje stanowisko w zakresie ochrony przeciwpożarowej w sprawie zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym, którym to wniósł uwagi w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie przedmiotowych obiektów. Wskazał, że na skarpach wiaduktu wykonano jednobiegowe prefabrykowane schody skarpowe o 44 stopniach w biegu, które służą dla obsługi oraz ekip ratowniczych. Wykonanie tych schodów bez spocznika o liczbie stopni w biegu większej niż 13 stanowi naruszenie § 128 ust. 1, 2 i 3, oraz § 129 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia. Niezgodność ta wynika z niespełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej i ma negatywny wpływ na poziom bezpieczeństwa pożarowego obiektu. W ocenie Komendanta PPSP, charakter stwierdzonych nieprawidłowości pozwala jednak na rozpoczęcie użytkowania obiektu, ale ich usunięcie uznał za niezbędne w celu zapewnienia wymaganego przepisami prawa poziomu bezpieczeństwa pożarowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00