Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 21 grudnia 2018 r., sygn. II SA/Kr 1450/18

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Mirosław Bator SWSA Krystyna Daniel SWSA Paweł Darmoń (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 21 grudnia 2018 r. sprawy ze skargi M. F. na postanowienie Nr [...] [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w [...] z dnia [...] sierpnia 2018 r, znak: [...] w przedmiocie wstrzymania prowadzenia robót i nałożenia obowiązku przedłożenia dokumentów skargę oddala

Uzasadnienie

Sygn. akt II SA/Kr [...]

UZASADNIENIE

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w S. postanowieniem z dnia 30 maja 2018 r., znak: [...], nr [...] na podstawie art. 48 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1202, dalej u.p.b.) nakazał M. F. jako inwestorowi realizowanej inwestycji

1. wstrzymać prowadzenie robót budowlanych, wykonywanych przy rozbudowie budynku mieszkalnego zlokalizowanego na działkach o nr ew. [...], [...] położonych w L. , bez wymaganego pozwolenia na budowę,

2. przedłożyć w terminie do dnia 31 grudnia 2018 r. zaświadczenie Wójta Gminy S. o zgodności rozbudowy obiektu z ustaleniami obowiązującego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, 4 egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami i pozwoleniami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Po rozpatrzeniu zażalenia wniesionego na to postanowienie przez M. F., Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego postanowieniem z dnia 20 sierpnia 2018 r., znak [...] utrzymał zaskarżone postanowienie w mocy.

W jego uzasadnieniu MWINB wskazał, że PINB w S. dokonał prawidłowej kwalifikacji przedmiotu postępowania administracyjnego. Niewątpliwie w stanie faktycznym niniejszej sprawy miała miejsce rozbudowa budynku mieszkalnego na działkach o nr ew. [...], [...] w L. .

Jak wskazano w protokole kontroli przeprowadzonej przez PINB w dniu 7 maja 2018 r.: w części budynku wymieniono fundamenty oraz przedłużono konstrukcję dachu, pod którą wykonano taras. Do protokołu dołączono szkic sytuacyjny, na którym zaznaczono obrys budynku będącego przedmiotem postępowania wraz z jego wymiarami (karta 4 akt PINB). Do materiału dowodowego włączono 2 mapy sytuacyjno - wysokościowe działki [...], [...] w miejscowości L., na których uwidocznione zostały dwa wolnostojące budynki. Jednocześnie na podstawie szkicu sytuacyjnego, wykonanego przez pracownika PINB, sporządzonego na kopii mapy sytuacyjno - wysokościowej, na której uwidoczniony jest pierwotny kształt budynku mieszkalnego i stodoły wraz z opisem zakresu wykonanych robót budowlanych na działkach o nr ewid.[...], [...] w L. można stwierdzić, iż połączono konstrukcyjnie i funkcjonalnie 2 oddzielone pomiędzy sobą budynki poprzez zabudowanie wolnej przestrzeni pomiędzy nimi (karta 13 akt PINB). W związku z wykonaniem dodatkowej części o charakterze kubaturowym wydzielonej ścianami i przekrytej dachem dwuspadowym, stanowiącej połączenie dwóch istniejących obiektów, doszło do powstania odmiennego obiektu o nowych parametrach charakterystycznych. W związku z powyższym niewątpliwie doszło do rozbudowy przedmiotowego budynku mieszkalnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00