Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 listopada 2018 r., sygn. VI SA/Wa 1042/18
Drogi publiczne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jakub Linkowski Sędzia WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz Protokolant spec. Marcin Just po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 listopada 2018 r. sprawy ze skargi R.P. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2018 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Sygn. akt:
VI SA/Wa 1042/18
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] kwietnia 2018 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2018 r. nakładającą na R. P. (dalej: skarżący, strona) karę pieniężną w wysokości 15 000 zł .
Podstawą materialnoprawną rozstrzygnięć były przepisy: art. 64 ust. 1. 2, art. 64 c, art. 140 aa ust. 1, 3 pkt 1, 4. art. 140 ab ust. 1 pkt 3 lit. c), ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 - zwanej dalej prd), art. 41 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 - zwanej dalej udp),
Do wydania powyższych decyzji doszło w następujących okolicznościach.
W wyniku kontroli drogowej [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia [...] marca 2018 r. nałożył na stronę karę pieniężną w wysokości 15.000 zł. Podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiło wykonywanie przejazdu po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym jak bez zezwolenia kategorii VII, w pozostałych przypadkach.
Strona pismem z dnia 14 marca 2018 r. wniosła od ww. decyzji odwołanie.
Główny Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia [...] kwietnia 2018 r. utrzymał zaskarżoną decyzję w całości w mocy. Organ odwoławczy wskazał, iż zgromadzony w sprawie materiał dowodowy, w szczególności protokół kontroli, dał podstawę do nałożenia kary na stronę. GITD podkreślił, iż kontrola drogowa wykazała naruszenie polegające na przekroczeniu dwóch parametrów: pojedynczej osi napędowej oraz dopuszczalnej masy całkowitej, z tym, że już samo przekroczenie dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej o ponad 20% skutkowało zakwalifikowaniem przejazdu jako wykonywanego bez zezwolenia kategorii VII ("inne przypadki").
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right