Orzeczenie
Wyrok WSA w Lublinie z dnia 23 listopada 2018 r., sygn. I SA/Lu 540/18
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Niezgoda (sprawozdawca) Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz, WSA Krystyna Czajecka-Szpringer Protokolant Sekretarz sądowy Ewelina Piskorek po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 23 listopada 2018 r. sprawy ze skargi Gminy T. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Gminy T. kwotę 680 zł (sześćset osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Zaskarżoną interpretacją indywidualną z dnia [...] r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał, że stanowisko Gminy T. , dalej: "Gmina", "wnioskodawca", przedstawione we wniosku z dnia [...] kwietnia 2018 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- nieuznania wnioskodawcy za podatnika podatku od towarów i usług z tytułu żywienia dzieci w stołówce szkolnej,
- nieuznania wnioskodawcy za podatnika podatku od towarów i usług z tytułu sprzedaży posiłków w przedszkolach,
- nieuznania wnioskodawcy za podatnika podatku od towarów i usług z tytułu wykonywania zadań własnych polegających na opiece nad dziećmi w przedszkolu publicznym ponad podstawę programową, za które pobierane są opłaty stanowiące dochód gminy,
- nieuznania wnioskodawcy za podatnika podatku od towarów i usług z tytułu wydawania duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych - jest nieprawidłowe.
We wniosku o wydanie interpretacji przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów u usług. Realizuje swoje zadania własne, polegające na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty, zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, jak również z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów. W celu realizacji powierzonych zadań, wynikających z przepisów prawa, Gmina może tworzyć podległe jej jednostki organizacyjne: samorządowe jednostki budżetowe oraz samorządowe zakłady budżetowe. Wskutek centralizacji podatku od towarów i usług w Gminie, jednostki budżetowe (organizacyjne) wstąpiły we wszystkie jej prawa i obowiązki z zakresu podatku od towarów i usług. Z dniem podjęcia wspólnego rozliczenia Gmina rozlicza ten podatek łącznie ze wszystkimi gminnymi jednostkami budżetowymi, wśród których są także jednostki budżetowe powołane w celu realizacji zadań własnych gminy w zakresie edukacji publicznej (m.in. gminne przedszkole, szkoły podstawowe, szkoła muzyczna), określonych w art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1875).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right