Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 1 sierpnia 2018 r., sygn. II SA/Po 364/18

Drogi publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Paluszyńska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Elwira Brychcy Sędzia WSA Edyta Podrazik Protokolant st. sekr. sąd. Monika Pancewicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 lipca 2018 r. sprawy ze skargi B. W. na akt Starosty z dnia [...] lutego 2018 r. nr [...] w przedmiocie projektu stałej organizacji ruchu I. stwierdza nieważność zaskarżonego aktu, II. zasądza od Starosty na rzecz skarżącej Gminy G. W. kwotę [...]- ([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 8 stycznia 2018 r. ( data wpływu do organu 11.01.2018r.) Burmistrz G. W. (dalej Burmistrz) - zwrócił się do Starosty Powiatowego w G. W. o opinię oraz zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu w ciągu ulic/dróg: [...] [...] i [...]), [...] (drogi gminne) w G. W.. Spodziewany termin wprowadzenia organizacji ruchu przewidziano na 31 lipca 2018 r.

Wnioskodawca wskazał, że przedmiotem projektu organizacji ruchu jest nowa projektowana stała organizacja ruchu w związku z potrzebą wyeliminowania ruchu pojazdów ciężkich i autobusów z wąskiej zabudowy miejskiej miasta G. W. celem usprawnienia komunikacji w obrębie objętego obszaru. Drogi gminne położone w obrębie miasta G. W. nie są przystosowane do przenoszenia ruchu tranzytowego pojazdów ciężkich i autobusów. Większość z nich w ostatnim okresie czasu uległa znaczącej dewastacji. Nawierzchnie dróg gminnych na terenie G. W. oraz przekroje i łuki poziome tych dróg nie są przystosowane do ruchu dużych gabarytowo ciężkich pojazdów. Względy bezpieczeństwa ruchu drogowego wymagają od zarządcy drogi wprowadzenia stosownych ograniczeń celem zapewnienia optymalnego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie. W tym celu wykorzystana zostanie sieć dróg wojewódzkich i krajowych w celu przeniesienia ruchu tranzytowego pojazdów ciężkich i autobusów poza wąską zabudowę miejską. Jednocześnie dla autobusów PKS oraz innych przewoźników będzie zapewniony dostęp do dworca autobusowego od strony ulicy [...], co nie spowoduje utrudnień w ruchu lokalnym oraz dostępu pasażerów do zbiorowej komunikacji PKS oraz innych przewoźników. Ograniczenie wprowadzone znakami B -3a nie będzie negatywnie wpływało na ruch "busów" o masie całkowitej do 8 ton oraz "busów" ruchu lokalnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00