Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 5 lipca 2018 r., sygn. III SA/Kr 1106/17

Pomoc społeczna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Michna ( spr.) Sędziowie WSA Hanna Knysiak-Sudyka WSA Maria Zawadzka Protokolant sekretarz sądowy Renata Nowak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 lipca 2018 r. przy udziale Prokuratora Prokuratury Rejonowej M. O. - K. sprawy ze skargi W. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 3 lipca 2017 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania pomocy finansowej skargę oddala

Uzasadnienie

Decyzją z [...] 2017 r. Prezydent Miasta odmówił skarżącemu W. K. przyznania pomocy finansowej na zakup drzwi i bram do budynku przy ul. T.

W uzasadnieniu podał, że 7 lutego 2017 r. skarżący zwrócił się z prośbą o przyznanie mu pomocy finansowej m.in. na doprowadzenie instalacji elektrycznej. Skarżący oświadczył, że jest właścicielem kamienicy zlokalizowanej pod ww. adresem i adres ten wskazał do przeprowadzenia wywiadu środowiskowego. W toku postępowania oświadczył, że w ww. budynku przebywa cały czas, jednak z uwagi na swoje bezpieczeństwo nocuje i rodziny i znajomych, gdzie również trzyma swoje rzeczy osobiste. Tego samego dnia pracownik socjalny, w oparciu o przeprowadzone oględziny ustalił, że pod wskazanym adresem znajduje się budynek parterowy, który w wyniku pożaru uległ destrukcji. Budynek ten nie spełniał warunków uznania go za zamieszkały, a jego stan zagrażał bezpieczeństwu ludzi (przegniła podłoga, resztki poczerniałego gruzu, zwisający sufit, bardzo zły stan sanitarny). Również Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w piśmie z 4 maja 2017 r. potwierdził, że z uwagi na stan techniczny, ww. budynek nie nadawał się do zamieszkania. Wobec powyższego organ doszedł do wniosku, że skarżący poprzez niepodanie rzeczywistych danych dotyczących swojego miejsca pobytu uniemożliwił organowi przeprowadzenie wywiadu środowiskowego, którego wymagał art. 106 ust. 4 z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1769 z późn. zm.) dla ustalenia sytuacji osobistej, rodzinnej i majątkowej. Organ zaznaczył, że rodzinny wywiad środowiskowy stanowił podstawowy element postępowania wyjaśniającego co potwierdzał § 3 ust. 3, ust. 4 i ust. 5 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1788). Organ zastrzegł przy tym, że z chwilą wskazania miejsca zamieszkania lub pobytu, skarżący może zwrócić się o pomoc do właściwej filii zgodnie z właściwością miejscową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00