Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Gliwicach z dnia 2 lipca 2018 r., sygn. II SA/Gl 261/18

Samorząd terytorialny; Drogi publiczne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Matan, Sędziowie Sędzia NSA Łucja Franiczek,, Sędzia WSA Elżbieta Kaznowska (spr.), specjalista Ewa Jędrasik, po rozpoznaniu w dniu 15 czerwca 2018 r. na rozprawie sprawy ze skargi M. S. na uchwałę Rady Miejskiej w B. z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie: ustalenia strefy płatnego parkowania pojazdów p o s t a n a w i a: 1. odrzucić skargę; 2. zwrócić skarżącej kwotę 300 (trzysta) złotych tytułem uiszczonego wpisu.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 20 litego 2018 r. M. S. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach skargę na uchwałę nr [...] Rady Miasta w B. z dnia [....] r. o strefie płatnego parkowania. Wymienionej uchwale zarzuciła naruszenie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, polegające na nałożeniu w uchwale obowiązku podania danych osobowych w postaci numeru rejestracyjnego pojazdu w sytuacji gdy brak jest ustawowej podstawy przetwarzania tego rodzaju danych, a w szczególności gdy:

- ustawa o drogach publicznych nie zwiera żadnego przepisu przyznającego uprawnienie lub nakładające obowiązek przetwarzania danych osobowych w postaci numeru rejestracyjnego parkującego pojazdu, a przetwarzanie tych danych nie jest niezbędne do zrealizowania uprawnienia wynikającego z art. 13b ust. 3 tej ustawy,

- przetwarzanie tych danych osobowych nie jest niezbędne do wykonania zadania publicznego, natomiast uchwała, będąca aktem prawa miejscowego, nie może być sama w sobie podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych

oraz naruszenie art. 47 i art. 61 ust. 1 i ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej polegające na naruszeniu prawa do prywatności poprzez zobowiązanie w uchwale będącej aktem prawa miejscowego, do podania danych osobowych w postaci numeru rejestracyjnego i robienia zdjęcia samochodu parkującego, podczas gdy zobowiązanie do ujawnienia takich informacji może wynikać tylko z ustawy oraz powinno być zgodne z zasadą proporcjonalności, wynikającą z art. 31 ust. 3 Konstytucji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00