Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Kielcach z dnia 29 czerwca 2018 r., sygn. II SA/Ke 435/18

Policja

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący: Asesor WSA Agnieszka Banach po rozpoznaniu w dniu 29 czerwca 2018 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi M. M. na postanowienie Komendanta Wojewódzkiego Policji w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie uznania zażalenia za bezzasadne postanawia: odrzucić skargę.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 8 maja 2018 r. M. M. wywiódł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w K. skargę na postanowienie Komendanta Wojewódzkiego Policji w K. z dnia 15 marca 2018 r. nr [...] w przedmiocie uznania za bezzasadne zażalenia strony z dnia 23 lutego 2018 r. dotyczącego nieuzasadnionego pozostawienia sprawy osobowej bez rozpoznania i załatwienia przez Komendanta Powiatowego Policji w S.

W uzasadnieniu skargi jej autor podniósł między innymi, że zaskarża ww. postanowienie Komendanta Wojewódzkiego Policji w K. "stwierdzające, iż Komendant Powiatowy Policji w S. nie pozostaje w żadnej możliwej do zaskarżenia bezczynności, albowiem odpowiedział stronie w sprawie osobowej i ze stosunku służbowego pismem urzędowym, które ma stanowić załatwienie spraw wniesionych o uregulowanie przez organ w sposób ustawowo nakazany stosunku służbowego f-sza Policji i spraw osobowych, regulowanych i winnych być regulowanymi decyzjami administracyjnymi o charakterze konstytutywnym, nie wymagającym wszczęcia, czy prowadzenia postępowania administracyjnego, gdyż nakaz orzeczniczy wynika wprost z nakazów ustawowych, a w tym zakresie nieuwzględnienie przez organ nakazu z art. 104 kpa, nieuzasadnioną próbę wywodzenia, iż wniosek policjanta w sprawie osobowej i w zakresie konstytutywnego obowiązku orzeczniczego organu może pozostawać bez załatwienia w formie decyzji administracyjnej, względnie innego aktu administracyjnego, od którego to stronie przysługiwała by kontrola instancyjna i pozainstancyjna w administracji, oraz przekazanie sprawy zażalenia do ponownego rozpoznania, wraz z uwzględnieniem ustalonych i uznanych w postępowaniu sądowym okoliczności faktycznych i prawnych, mogących prowadzić do nakazanych ustawowo działań przez organ kontroli i nadzoru, w związku z nakazami zakreślonymi w art. 37 kpa."

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00