Orzeczenie
Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 24 kwietnia 2018 r., sygn. II SAB/Ol 115/17
Służba celna
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Adam Matuszak Sędziowie Sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora Sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 kwietnia 2018 r. sprawy ze skargi T. B. na bezczynność Dyrektora Izby w złożeniu propozycji służby oddala skargę.
Uzasadnienie
W dniu 17 października 2017 r., "[...]" (zwany dalej skarżącym), wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, za pośrednictwem Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w "[...]", skargę na bezczynność, polegającą na niezłożeniu skarżącemu przez organ propozycji służby w Izbie Administracji Skarbowej w "[...]".
Pismem z dnia 24 lutego 2017 r., skarżący został poinformowany, że z dniem
1 marca 2017 r. będzie pełnił służbę /świadczył pracę w Izbie Administracji Skarbowej
w "[...]", realizując zadania w tej Izbie.
Pismem z dnia 12 maja 2017 r., które skarżący otrzymał w dniu 17 maja 2017 r., Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w "[...]", zwany dalej "organem", powołując się na art. 165 ust. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę
o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1948 z późn. zm.), dalej jako: "P.w.u.K.A.S.", złożył skarżącemu propozycję pracy, określającą warunki zatrudnienia
w ramach korpusu służby cywilnej w Izbie Administracji Skarbowej w "[...]", w tym:
1) rodzaj umowy o pracę - na czas nieokreślony,
2) miejsce wykonywania pracy - "[...]",
3) stanowisko służbowe - "[...]",
4) komórka organizacyjna - "[...]".
W piśmie tym określono także warunki wynagrodzenia miesięcznego oraz podano wymiar czasu pracy - 1 etat. Ponadto wskazano, że warunki zatrudnienia, po ich przyjęciu, będą obowiązywać od dnia 1 czerwca 2017 r.
W dniu 29 maja 2017 r. skarżący złożył oświadczenie, że przyjmuje propozycję zatrudnienia w Izbie Administracji Skarbowej w "[...]". Złożył jednak zastrzeżenie, że będzie korzystał z wszelkich możliwych dróg prawnych, aby pozostać przy prawnie należnym statusie funkcjonariusza.