Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 kwietnia 2018 r., sygn. II SA/Ol 169/18

Celne prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Jezielska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Ewa Osipuk Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 kwietnia 2018 r. sprawy ze skargi I. D. na decyzję Dyrektora Izby z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie warunków pełnienia służby uchyla zaskarżoną decyzję.

Uzasadnienie

Pismem z dnia "[...]" Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w B., na podstawie art. 165 ust. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1948, ze zm., dalej jako: Przepisy wprowadzające KAS) złożył funkcjonariuszowi - nadkomisarzowi celnemu I.D., zajmującej stanowisko Kierownika Referatu w Izbie Administracji Skarbowej w B., pisemną propozycję określającą nowe warunki pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej w Izbie Administracji Skarbowej w B., wskazując: rodzaj służby - służba stała; stopień służbowy - nadkomisarz; stanowisko służbowe - młodszy ekspert służby celnej, zaliczane do kategorii eksperckich stanowisk służbowych funkcjonariuszy; jednostka organizacyjna KAS, w której funkcjonariusz będzie realizować zadania -Urząd Celno-Skarbowy w T.; komórka organizacyjna - CZS-Dział Dochodzeniowo-Śledczy; miejsce pełnienia służby - T., ul. B. "[...]". Jednocześnie określono warunki uposażenia zasadniczego - według mnożnika 2,230 kwoty bazowej ustalonej w ustawie budżetowej, wysokość dodatku za stopień służbowy - według mnożnika 0,625 kwoty bazowej ustalonej w ustawie budżetowej oraz określono sposób ustalania wysokości dodatku za wieloletnią służbę. Wskazano, że zaproponowane warunki służby, po ich przyjęciu, będą obowiązywać od dnia 1 czerwca 2017r.

Funkcjonariusz potwierdziła odbiór propozycji w dniu "[...]", zaś w dniu "[...]" złożyła oświadczenie o przyjęciu propozycji służby.

Natomiast w dniu "[...]" funkcjonariusz złożyła wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy czyli ponowne rozpatrzenie treści złożonej jej propozycji warunków służby w zakresie stanowiska służbowego młodszego eksperta służby celnej. Podniosła, iż przedstawiona propozycja jest dla niej krzywdząca, niesprawiedliwa i poniżająca, a ponadto niezgodna z jej wykształceniem, kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym. Wskazała, iż w jej ocenie propozycja ta ma charakter nierównego traktowania i dyskryminacji jej osoby w porównaniu do zaproponowanych stanowisk służbowych - ekspertów - osobom, którymi kierowała przez ostatnie 13 lat, pełniąc funkcję kierownika Referatu Dochodzeniowo-Śledczego w Urzędzie Celnym w T. Funkcjonariusz wskazała na swoje wykształcenie i dotychczasowy przebieg służby. Podniosła, iż wykonując obowiązki służbowe, cały czas doskonaliła się i podwyższała swoje kwalifikacje zawodowe. Zarzuciła, że przy propozycji stanowiska służbowego nie wzięto pod uwagę jej dotychczasowego przebiegu służby, tj. doświadczenia zawodowego i życiowego, stażu służby, rodzaju wykonywanych zadań i oceny jej służby przez przełożonych. W związku z tym dyskryminujący jest fakt złożenia propozycji stanowisk służbowych ekspertów służby celnej osobom, z komórki, którą kierowała, z mniejszym doświadczeniem zawodowym i krótszym stażem pracy w komórce dochodzeniowej, a w szczególności osobom bez wykształcenia prawniczego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00