Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 21 marca 2018 r., sygn. I SA/Go 60/18

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Niedzielski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Dariusz Skupień Sędzia WSA Adam Jutrzenka-Trzebiatowski Protokolant st. asystent sędziego Katarzyna Kołodziej-Kobierowska po rozpoznaniu w dniu 21 marca 2018 r. na rozprawie sprawy ze skargi Gminy na indywidualną interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.

Uzasadnienie

Gmina (dalej zwana: Skarżącą, Gminą lub Wnioskodawcą) wniosła skargę na interpretację indywidualną z [...] grudnia 2017 r. wydaną przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej zwany organem, Dyrektorem KIS) w zakresie interpretacji przepisów prawa podatkowego - podatku od towarów i usług.

Z akt postępowania wynika następujący stan faktyczny sprawy.

W dniu 5 października 2017 r. wpłynął do organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego i nieodpłatnego udostępniania hali sportowej oraz odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych i bieżących dotyczących inwestycji przy zastosowaniu sposobu określenia proporcji. We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe. Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego zarejestrowaną na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej również: VAT), jako podatnik VAT czynny. Gmina wykonuje zadania własne, do których stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, do zadań tych należą zadania w zakresie kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych. W 2017 r. Gmina podjęła się realizacji kilkuletniej inwestycji pn. "Budowa Hali sportowej w [...]". W ramach projektu powstanie dwukondygnacyjny budynek Hali wraz z zapleczem oraz infrastrukturą towarzyszącą. Inwestycja stanowić będzie uzupełnienie zaplecza sportowego dla kompleksu sportowo-rekreacyjnego, tj. Obiektów Sportowych im. [...]. W związku z Inwestycją Gmina otrzymuje (będzie otrzymywać) od wykonawców faktury VAT z wykazanymi kwotami podatku naliczonego, m.in. z tytułu nabycia usług projektowych, wykonania prac budowlanych, nadzoru inwestorskiego, itp. Wartość Inwestycji przekroczy kwotę 15 tys. PLN netto. Po wykonaniu Inwestycji i od momentu oddania jej do użytkowania, zgodnie z przygotowanym projektem regulaminu powstała infrastruktura będzie wykorzystywana przez Gminę za pośrednictwem jej jednostki budżetowej, tj. Ośrodka Sportu i Rekreacji (dalej: OSIR), który uzyskane dochody z wynajmu Hali będzie raportował w swoich sprawozdaniach finansowych. Zgodnie z Regulaminem, Hala czynna będzie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 22.00 oraz w weekendy w godzinach od 7.00 do 22.00. Hala nie będzie czynna w nocy, co jest sytuacją całkowicie zrozumiałą. Analogicznie jak większość sklepów, biur, innych punktów usługowych, etc. obiekty w nocy są zazwyczaj nieczynne. W praktyce mogą zdarzyć się również przypadki losowe, jak np. różnego rodzaju awarie uniemożliwiające udostępnianie Hali zgodnie z Regulaminem. Wnioskodawca, zamierza wykorzystywać nową Halę w dwojaki sposób:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00