Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 1 lutego 2018 r., sygn. III SA/Łd 1025/17

Drogi publiczne

 

Dnia 1 lutego 2018 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Łuczyńska, Sędziowie Sędzia NSA Irena Krzemieniewska (spr.), Sędzia NSA Janusz Nowacki, , Protokolant Pomocnik sekretarza Renata Tomaszewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 1 lutego 2018 roku sprawy ze skargi T. Ś. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy wyrażenia zgody na budowę zjazdu publicznego z drogi publicznej oddala skargę.

Uzasadnienie

III SA/Łd 1025/17

UZASADNIENIE

Decyzją z dnia [...], nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w P. utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta R. z dnia [...], nr [...] w przedmiocie odmowy zezwolenia na lokalizację zjazdu publicznego i likwidacji istniejącego zjazdu indywidualnego.

W sprawie ustalono następujący stan faktyczny:

Wnioskiem z dnia 14 grudnia 2016 r. T. Ś. wystąpił o wydanie zgody na przebudowę istniejącego zjazdu indywidualnego na zjazd publiczny oraz zmianę jego lokalizacji, z drogi publicznej - ul. A w R., w celu zapewnienia dojazdu do stanowiącej jego współwłasność nieruchomości nr ew. 307 obręb 11 w R., na której zamierza prowadzić działalność gospodarczą. Powyższy wniosek został na wezwanie organu uzupełniony pismem strony z dnia 28 kwietnia 2017 r. , do którego załączone zostały: załącznik graficzny, mapa sytuacyjno- wysokościowa w skali 1:5000, na której zaznaczony został planowany zjazd publiczny oraz istniejący zjazd indywidualny, przeznaczony do likwidacji. Strona wyjaśniła, że na przedmiotowej nieruchomości zamierza prowadzić działalność gospodarczą w zakresie miejsc parkingowych dla samochodów osobowych (10 stanowisk).

Decyzją z dnia [...] Prezydent Miasta R. odmówił zezwolenia na lokalizację zjazdu publicznego i likwidacji istniejącego zjazdu indywidualnego. Uzasadniając organ wskazał, iż przedmiotowa działka jest usytuowana na całej swej długości pomiędzy dwoma skrzyżowaniami, gdzie z uwagi na mieszczące się tam instytucje publiczne występuje duże obciążenie ruchem. Przeprowadzone pomiary natężenia ruchu na ul. A (stanowiąca drogę gminną lasy Z, o szerokości 6 m) na tym odcinku wykazały, iż w określonych porach dnia, w natężenie ruchu osiąga wartość nawet 413 pojazdów na godzinę, a przeprowadzony 12 godzinny pomiar natężenia ruchu wykazał wartość 3.978 pojazdów. Ponadto w godzinach porannych oraz popołudniowych, z uwagi na lokalizację przedmiotowej nieruchomości pomiędzy dwoma skrzyżowaniami (z ul. B oraz z ul. C), na całym odcinku tworzą się tzw. korki. Dodatkowo, co istotne poza ruchem samochodowym na przedmiotowym odcinku odbywa się także ruch pieszych oraz rowerzystów. Tym samym przebudowa istniejącego zjazdu zgodnie z wnioskiem skarżącego skutkowałaby pogorszeniem bezpieczeństwa ruchu, co przemawia za nieuwzględnieniem wniosku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00