Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 9 stycznia 2018 r., sygn. III SA/Kr 1739/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Hanna Knysiak-Sudyka (spr.) Sędziowie WSA Barbara Pasternak WSA Janusz Kasprzycki Protokolant specjalista Monika Wójcik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 stycznia 2018 r. sprawy ze skargi J. L. na uchwałę Rady Miasta Krakowa z dnia 8 lipca 2015 r. nr XXI/321/15 w sprawie ustalenia dla terenu Gminy Miejskiej Kraków liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży I. stwierdza nieważność § 1 ust. 2, § 2 ust. 2, § 4, § 5 i § 6 zaskarżonej uchwały, II. w pozostałym zakresie umarza postępowanie sądowe, III. zasądza od Gminy Miejskiej Kraków na rzecz skarżącego J. L. kwotę 780 (siedemset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Rada Miasta Krakowa podjęła w dniu 8 lipca 2015 r. uchwałę w sprawie ustalenia dla terenu Gminy Miejskiej Kraków liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5 % alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży.

Do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie wpłynęła skarga na powyższą uchwałę wniesiona przez J. L.

Skarżący zarzucił zaskarżonej uchwale:

1. naruszenie art. 12 ust. 1 w zw. z art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, poprzez:

- ustalenie dla terenu Gminy Miejskiej Kraków liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) bez jakiegokolwiek związku z założeniami dotyczącymi ograniczenia dostępności alkoholu wynikającymi z gminnego programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, podczas gdy ustawa nakłada obowiązek ustalania limitów punktów sprzedaży dostosowanych do potrzeb ograniczania dostępności alkoholu określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, ergo uchwała taka musi być poprzedzona analizą potrzeb w tym zakresie, a potrzeby te muszą być uprzednio zdiagnozowane w gminnym programie profilaktyki,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00