Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 października 2017 r., sygn. III SA/Wa 2977/16

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Sylwester Golec, Sędziowie sędzia WSA Włodzimierz Gurba, sędzia WSA Artur Kuś (sprawozdawca), Protokolant referent stażysta Łukasz Kłosiński, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 października 2017 r. sprawy ze skargi M. sp. z o.o. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 4 czerwca 2016 r. nr IPPP3/4512-81/16-8/JŻ w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) zasądza od Szefa Krajowej Administracji Skarbowej na rzecz M. sp. z o.o kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

1. M.sp. z o.o. (dalej Skarżąca/Strona/Spółka) w dniu 3 lutego 2016 r. złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług w kontekście opodatkowania tzw. nieodpłatnych przekazań.

We wniosku Skarżąca wskazała, że prowadzi sprzedaż wybranych alkoholi na rynku polskim, zaś model jej dystrybucji zakłada trzy rodzaje łańcuchów dystrybucyjnych.

Po pierwsze - Spółka sprzedaje produkty do hurtowni, które następnie sprzedają je kolejnym podmiotom gospodarczym, tj. Ostatecznym Sprzedawcom (sklepy, restauracje, puby, kluby). W takim modelu rozliczeń Spółka nie sprzedaje bezpośrednio żadnych produktów Ostatecznym Sprzedawcom i nie wystawia również na ich rzecz żadnych faktur VAT. Model sprzedaży jest następujący: producent - Spółka - hurtownia - Ostateczny Sprzedawca - konsument.

Po drugie - Spółka sprzedaje produkty do sieci handlowych (dużych marketów), które sprzedają je detalicznie. Model sprzedaży jest następujący: producent - Spółka - market- konsument.

Po trzecie - Spółka sprzedaje produkty do pośredników, którzy dopiero sprzedają produkty detalicznie. Model sprzedaży jest następujący: producent - Spółka - pośrednik - konsument.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00