Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 września 2017 r., sygn. III SA/Wa 3528/16

Egzekucyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Sylwester Golec, Sędziowie sędzia WSA Włodzimierz Gurba, sędzia WSA Artur Kuś (sprawozdawca), po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 12 września 2017 r. sprawy ze skargi A. Sp. z o.o. z siedzibą w B. na postanowienie Ministra Finansów z dnia [...] sierpnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie skargi na czynności egzekucyjne oddala skargę

Uzasadnienie

1. Jak wynika z akt sprawy, Dyrektor Izby Celnej w K. prowadził postępowanie egzekucyjne wobec A. sp. z o.o. z siedzibą w B. (dalej Skarżąca/Spółka) celem wyegzekwowania należności z tytułu nieuregulowanej kary pieniężnej w wysokości 12 000 zł za grudzień 2014 r., objętej tytułem wykonawczym o nr [...]. W toku prowadzonego postępowania egzekucyjnego w dniu 23 czerwca 2015 r. dokonano pobrania od Skarżącej kwoty 290 zł w gotówce w lokalu położonym przy ul. J. w P..

2. Skarżąca wniosła skargę na czynności egzekucyjne polegające na otwarciu urządzeń Spółki w postaci automatów do gier i pobraniu znajdujących się w nich środków pieniężnych w kwocie 290 zł. W ocenie Skarżącej, zastosowanie tego środka egzekucyjnego było zbyt uciążliwe, ponieważ automaty do gier nie stanowiły jedynego majątku, z którego można było prowadzić egzekucję, a poza tym opróżnione automaty nie działają, co przyczynia się do niemożności zarobkowania Spółki i uniemożliwia jej prowadzenie działalności gospodarczej. Ponadto, zdaniem Skarżącej, prowadzona wobec niej egzekucja była niedopuszczalna, gdyż zmierzała do przymusowego wykonania art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 471 ze zm., dalej "ustawa o grach hazardowych"), który w świetle orzecznictwa TS jest przepisem prawa krajowego o charakterze technicznym, co powoduje z kolei, że wobec braku dopełnienia obowiązku notyfikacyjnego Komisji Europejskiej, nie może być stosowany przez organy administracji oraz sądy. Spółka wniosła także o wstrzymanie prowadzenia postępowania egzekucyjnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00