Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Gliwicach z dnia 28 sierpnia 2017 r., sygn. IV SA/Gl 571/17

Odrzucenie skargi; Koszty sądowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Beata Kalaga - Gajewska po rozpoznaniu w dniu 28 sierpnia 2017 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi M. K. na uchwałę Rady Miejskiej w Jaworznie z dnia 30 marca 2017 r. nr XXVII/386/2017 w przedmiocie dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych i specjalnych p o s t a n a w i a: 1. odrzucić skargę; 2. zwrócić skarżącemu wpis sądowy od skargi w kwocie 300 zł (trzysta złotych).

Uzasadnienie

Pismem z dnia 29 maja 2017 r. M. K. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach skargę na uchwałę Rady Miejskiej w Jaworznie z dnia 30 marca 2017 r. nr XXVII/386/2017 w przedmiocie dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych i specjalnych. Jako podstawę skargi wskazał art. 3 § 2 pkt 5 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi w związku z art. 101 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. Wyżej wymienionej uchwale zarzucił naruszenie art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym w związku z § 40 pkt 2 i § 42 statutu Miasta Jaworzna. Jednocześnie wniósł o stwierdzenie nieważności zaskarżonej uchwały i o zwrot kosztów postępowania. W uzasadnieniu skargi wyjaśnił, że jest radnym Rady Miejskiej w Jaworznie oraz dodał, iż uchwała z dnia 30 marca 2017 r. nie znajdowała się w pierwotnym zawiadomieniu o zwołaniu sesji rady z dnia 16 marca 2017 r. lecz została doręczona oddzielnie, w dniu 29 marca 2017 r., około godziny 15.50, za pośrednictwem e-maila. Następnie podkreślił, że zgodnie z obowiązującymi przepisami materiały na sesję, w szczególności projekty uchwał, doręcza się na 7 dni przed sesją natomiast w przedmiotowej sprawie doręczono je na około 16 godzin przed zaplanowaną sesją a zatem doszło do naruszenia art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym w związku z § 40 pkt 2 i § 42 statutu Miasta Jaworzna. Zdaniem skarżącego skoro przy podjęciu zaskarżonej uchwały doszło do naruszenia przepisów proceduralnych to taka wadliwość stanowi podstawę do stwierdzenia jej nieważności. Poza tym oświadczył, iż swój interes prawny wywodzi z art. 24 ustawy o samorządzie gminnym, z którego wynika, że radny ma obowiązek brania udziału w pracach rady gminy. Tym samym w celu należytego wykonywania ciążących na nim obowiązków radnego miał prawo do wcześniejszego zapoznania się z projektem uchwały. W jego ocenie zbyt późne doręczenie projektu uchwały spowodowało niemożliwość należytego zapoznania się z nią, co z kolei uniemożliwiło mu właściwe wykonanie powierzonych mu obowiązków radnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00