Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 marca 2017 r., sygn. VII SA/Wa 2085/16
Administracyjne postępowanie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agnieszka Wilczewska - Rzepecka, , Sędzia WSA Tadeusz Nowak, Sędzia WSA Tomasz Stawecki (spr.), Protokolant sekr. sąd. Anna Tomaszek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 marca 2017 r. sprawy ze skargi Towarzystwa [...] w [...] na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] czerwca 2016 r. znak: [...] w przedmiocie umorzenia postępowania administracyjnego oddala skargę.
Uzasadnienie
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego decyzją z dnia [...] czerwca 2016 r., znak: [...], po rozpatrzeniu odwołania Towarzystwa [...] z siedzibą w [...], zwanego dalej "skarżącym", od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego nr [...] z dnia [...] marca 2016 r., utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.
Wskazaną decyzją nr [...] z dnia [...] marca 2016 r., znak: [...],[...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego umorzył prowadzone z urzędu postępowanie administracyjne w przedmiocie robót budowlanych prowadzonych w korycie rzeki [...] w miejscu oznaczonym jako "[...]" w miejscowości [...], na wysokości kompleksu obiektów elektrowni [...].
Zaskarżona decyzja została wydana w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych.
Na skutek wpłynięcia do [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego informacji o prowadzonych w korycie rzeki [...] robotach budowlanych, inspektorzy organu dokonali w dniu [...] listopada 2015 r. oględzin w terenie. Zebrany w sprawie materiał dowodowy wskazywał, że w korycie rzeki [...] prowadzone były roboty budowlane przy istniejącym urządzeniu hydrotechnicznym regulacyjnym, tj. ostrodze, oznaczonej - według ewidencji Regionalnego Zarządcy Gospodarki Wodnej - symbolem [...]. Przedstawiciel Dyrektora Regionalnego Zarządcy Gospodarki Wodnej (w tym przypadku również zarządcy obiektu) oświadczył, że posiada wiedzę o prowadzeniu - od dnia [...] października 2015 r. przez [...] sp. z o.o., zwanego dalej "inwestorem", robót budowlanych polegających na pracach remontowych, wzmacniających korpus ostrogi. Ustalono wszakże, iż dotychczas wykonane roboty nie zmieniły charakterystycznych parametrów obiektu. Z uwagi na to, że były to roboty o charakterze remontu, zatem zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego na ich wykonanie nie jest wymagane złożenie zgłoszenia, ani też uzyskanie pozwolenia na budowę.