Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 10 marca 2017 r., sygn. II SA/Kr 1517/16

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Agnieszka Nawara - Dubiel (spr.) SWSA Małgorzata Łoboz SWSA Tadeusz Kiełkowski po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 10 marca 2017 r. sprawy ze skargi A. F. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia 3 października 2016 r., znak: [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania skargę oddala.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 3 sierpnia 2016r., znak:[...], Burmistrz Miasta Z. po rozpatrzeniu wniosku A.F. - odmówił wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji w przedmiocie sposobu realizacji uchwały nr [...] Rady Miasta Z. z dnia 3 września 2015 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą "Park Kulturowy obszaru ulicy [...] " w związku z publiczną ofertą symulatora śmigłowca w ramach placu zabaw dla dzieci w wieku od 3 lat do 5 lat, usytuowanego przy ul. [...] w Z.

W uzasadnieniu postanowienia stwierdzono, iż przewidziana w art. 61 a § 1 k.p.a. odmowa wszczęcia postępowania ma miejsce m.in. wówczas, gdy brak jest podstawy materialnoprawnej do rozpatrzenia żądania strony w trybie administracyjnym. Dotyczy to sytuacji, gdy nie ma przepisu prawnego, na podstawie którego można wydać rozstrzygnięcie w przedmiocie żądania strony. Sytuacja taka, zdaniem organu I instancji ma miejsce w niniejszej sprawie, bowiem art. 30 ustawy o samorządzie gminnym, zawierający katalog zadań wójta/burmistrza/prezydenta miasta, nie przewiduje określenia sposobu wykonywania uchwał poprzez wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie.

Na powyższe postanowienie A.F. wniósł zażalenie, w którym zarzucił: wydanie postanowienia z rażącym naruszeniem prawa w myśl art. 145a i art. 145 § 1 poprzez błędną interpretację art. 61a § 1 i 2 k.p.a.; niezastosowanie przepisu art. 65 k.p.a. poprzez nieprzekazanie podania do organu właściwego po stwierdzeniu swojej niewłaściwości w sprawie przez Burmistrza Miasta Z. ; błędną wykładnię art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2016 poz. 446) poprzez uznanie przez organ, iż przepis ten jest jedyną normą regulującą właściwość Burmistrza w postępowaniu administracyjnym; naruszenie art. 28 k.p.a. poprzez nieustalenie stron postępowania i sprzeczne z art. 10 k.p.a. pozbawienie ich prawa do czynnego udziału w każdym stadium postępowania. Skarżący wniósł o uchylenie zaskarżonego postanowienia i przekazanie sprawy Burmistrzowi Miasta Z. do dalszego prowadzenia i nakazanie wykonania postanowienia nr [...] z dnia 4 grudnia 2015r., jak również o zobowiązanie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, zgodnie z art.7, art.75 i art.77 k.p.a. do przekazania całości akt sprawy dot. postanowienia nr [...] z dnia 4 grudnia 2015 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00