Wyrok WSA w Warszawie z dnia 9 stycznia 2017 r., sygn. II SA/Wa 878/16
Ochrona danych osobowych
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Ewa Kwiecińska, Sędziowie WSA Iwona Dąbrowska (sprawozdawca), Ewa Grochowska-Jung, , Protokolant referent stażysta Agnieszka Cudna, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 stycznia 2017 r. sprawy ze skargi U. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] marca 2016 r. nr [...] w przedmiocie przetwarzania danych osobowych oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] marca 2016 r., nr [...] Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, na podstawie art. 138 § 1 pkt 2 k.p.a. oraz art. 12 ust. 2 i art. 22 w związku z art. 23 ust. 1 i art. 32 ust. 1 pkt 8 i ust. 3 ustawy z dnia29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 ze zm.), uchylił wcześniejszą decyzję z dnia [...] sierpnia 2015 r. [...] odmawiającą uwzględnienia wniosku (pkt 1) i nakazał U.. z siedzibą w W. zaprzestania przetwarzania danych osobowych M.P. w celach marketingowych.
Powyższe rozstrzygnięcie zostało wydane w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:
Do Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych wpłynęła skarga M.P., dotycząca przetwarzania jego danych osobowych przez U., z siedzibą w W., w celach marketingowych, w której wskazał, że w dniu 11 lutego 2014 r. U. przyjęło jego sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych oraz wobec przekazywania ich innemu administratorowi danych. Wbrew temu sprzeciwowi U. wysłała do niego, za pośrednictwem poczty wewnętrznej serwisu internetowego Moje U., do którego musi się zalogować, dwie wiadomości zawierające treści marketingowe.
Obie wiadomości ewidentnie stanowią marketing produktów własnych U. W związku z powyższym skarżący zażądał by GIODO uznał, że U.., wysyłając do niego, za pośrednictwem poczty wewnętrznej serwisu internetowego moje U., do którego musi się zalogować, dwóch wiadomości zawierających treści marketingowe, naruszył jego sprzeciw w sprawie wykorzystania danych osobowych dla celów marketingu produktów własnych U.; nakazał U. zaprzestania wykorzystywania jego danych osobowych dla celów marketingowych spółki; pouczył jakich środków prawnych może użyć, jeżeli uznaje, że naruszone zostało prawo do prywatności.