Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 13 stycznia 2017 r., sygn. I SA/Kr 1301/16

 

|Sygn. akt I SA/Kr 1301/16 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 13 stycznia 2017 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Piotr Głowacki (spr.), Sędziowie: WSA Paweł Dąbek, WSA Grażyna Firek, Protokolant st. sekretarz: Iwona Sadowska - Białka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 stycznia 2017 r., sprawy ze skarg Centrum "Ż" Sp. z o.o. w Ł., na decyzje Samorządowego Kolegium Odwoławczego, z dnia 30 sierpnia 2016 r. Nr [...],[...] i [...], w przedmiocie zwrotu dotacji, , , - s k a r g i o d d a l a -, ,

Uzasadnienie

Starosta N. decyzjami z dnia 25 kwietnia 2016 r. (znak: [...] ) zobowiązał Centrum "Ż" sp. z o.o. z siedzibą w Ł., będącej organem prowadzącym dla Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych "Ż" w N, do zwrotu środków z dotacji oświatowej, udzielonej przez Powiat N. w latach 2012 -2014 roku, a to na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (dalej u.s.o.) wraz z należnymi odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowej.

Organ pierwszej instancji w uzasadnieniu wskazał, że w oparciu o dane z kontroli przeprowadzonej przez Biuro Kontroli i Audytu Starostwa Powiatowego w N. w dniu 17 grudnia 2015 r. sformułowano wnioski pokontrolne, które następnie zostały doręczone dyrektorowi szkoły. W związku z brakiem realizacji przedmiotowych wniosków, starosta wszczął w tej sprawie postępowanie administracyjne. W oparciu o dokumenty pozyskane w czasie kontroli organ ustalił, iż w w/w. latach szkoła przy organizacji procesu dydaktycznego korzystała z pomocy podmiotu zewnętrznego, tj. K. sp. z o.o. z siedzibą w Ł. Współpraca ta realizowana była w oparciu o odpłatną umowę kompleksowej usługi w zakresie organizacji procesu dydaktycznego zawartą pomiędzy spółką "Ż" i wyżej wskazaną spółką K.. Koszty realizacji usługi na rzecz szkoły, we wskazanych latach, organ prowadzący sfinansował z dotacji otrzymanych z Powiatu N. udokumentowanych w oparciu o faktury. Starosta następnie przytoczył treść art. 90 ust. 3 i art. 5 ust. 7 w brzmieniu obowiązującym w okresie, którego dotyczy dotacja, a następnie ustosunkował się do wniosków i uwag strony podnoszonych w tym zakresie podczas kontroli i po wszczęciu postępowania administracyjnego. Na poparcie swojego stanowiska organ przytoczył orzecznictwo sądów administracyjnych. W oparciu o ustalony w toku postępowania stan faktyczny, niekwestionowany przez stronę, oraz powołane przepisy, starostwa stwierdził, że wskazane kwoty z dotacji zostały wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem. Powinny więc one zostać zwrócone do budżetu Powiatu N. wraz z odsetkami naliczonymi od dnia przekazania dotacji beneficjentowi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00