Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 9 listopada 2016 r., sygn. I SA/Wr 931/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Barbara Ciołek, Sędziowie: Sędzia WSA Anetta Chołuj, Sędzia WSA Marta Semiczek (sprawozdawca), Protokolant: starszy specjalista Katarzyna Motyl, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 9 listopada 2016 r. przy udziale sprawy ze skargi "A" sp. z o.o. z/s we W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej we W. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób prawnych za okres od 01 kwietnia 2009 r. do 31 grudnia 2010r . oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 13.11.2016 r. "A" Sp. z o.o.(Strona, Podatnik) wystąpiła o zwrot nadpłaty w podatku dochodowym od osób prawnych za rok podatkowy od 01.04.2009 r. do 31.12.2010 r. w wysokości 796.657.00 zł. Jednocześnie złożyła korektę zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) CIT-8 za ten okres. Zdaniem Strony, funkcjonującym w jej ramach zakładom opieki zdrowotnej, prowadzącym działalność w zakresie ochrony zdrowia i przeznaczającym uzyskane dochody na cele statutowe, przysługiwało prawo do skorzystania ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 851 ze zm., dalej: ustawa o CIT), a podmiotem właściwym do złożenia korekty deklaracji i otrzymania z tego tytułu nadpłaty w imieniu tych zakładów jest Strona.

Decyzją z dnia [...] r. nr [...] Naczelnik [...] Urzędu Skarbowego we W. odmówił Stronie stwierdzenia nadpłaty. Organ uznał, że wykazany dochód nie może korzystać ze zwolnienia wynikającego z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, z uwagi na formę prawną Strony -spółka z o.o. . Organ pierwszej instancji wskazał, iż utworzone przez Stronę Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej "B" oraz "C" są tylko formalnie wyodrębnionymi organizacyjnie formami jej działalności. Zostały wpisane do rejestru zakładów opieki zdrowotnej, otrzymały statut, z którego wynika zakres działania - ochrona zdrowia, organy Zakładu, strukturę organizacyjną i sposób organizacji świadczeń zdrowotnych. Nie są jednak faktycznie odrębnymi od Spółki podmiotami samodzielnie funkcjonującymi w obrocie prawnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00