Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 29 listopada 2016 r., sygn. I SA/Ol 607/16

Celne prawo; Celne postępowanie; Podatek akcyzowy; Podatek od towarów i usług; Podatkowe postępowanie; Opłaty administracyjne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Wiesława Pierechod, Sędziowie sędzia WSA Ryszard Maliszewski, sędzia WSA Przemysław Krzykowski (sprawozdawca),, Protokolant specjalista Paweł Guziur, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 29 listopada 2016r. sprawy ze skargi J. B. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie stwierdzenia powstania długu celnego, określenia kwoty cła, podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej oddala skargę

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie jest decyzja z dnia "[...]", którą Dyrektor Izby Celnej, po rozpatrzeniu odwołania J.B., uchylił decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]" w części dotyczącej określenia daty powstania długu celnego i określenia kwoty cła oraz utrzymał tę decyzję w części dotyczącej określenia podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej.

Z uzasadnienia poddanego kontroli Sądu rozstrzygnięcia wynika, że przekraczając w okresie od 4 stycznia do 27 grudnia 2014 r., łącznie 100 razy granicę Unii Europejskiej na przejściu granicznym w B., J.B. dokonał zgłoszenia celnego przywozu łącznie 6.640 l benzyny w zbiornikach samochodów osobowych marki "[...]" o numerze rejestracyjnym "[...]" oraz marki "[...]" o numerze rejestracyjnym "[...]". Weryfikując dane z systemu informatycznego odpraw celnych, organ stwierdził, że skarżący dokonywał przywozów paliwa z dużą częstotliwością, przekraczającą zwykłe potrzeby kierowcy. Z ustaleń tych wynikało, że strona dokonała przywozów w 2014 r. z następującą częstotliwością: od 4 do 26 stycznia - 5 przywozów, od 2 do 26 lutego - 7 przywozów, od 1 do 30 marca - 8 przywozów, od 3 do 29 kwietnia - 8 przywozów, od 2 do 30 maja - 10 przywozów, od 2 do 30 czerwca - 10 przywozów, od 3 do 29 lipca - 8 przywozów, od 1 do 29 sierpnia - 10 przywozów, od 2 do 30 września - 10 przywozów, od 4 do 31 października - 8 przywozów, od 7 do 29 listopada - 7 przywozów, od 2 do 30 grudnia - 7 przywozów, zgłaszając za każdym razem od 60 do 90 l paliwa. W ocenie organu, wwiezione na obszar celny Unii w ww. okresie paliwo nie było objęte zwolnieniem z należności przywozowych na podstawie art. 41 rozporządzenia Rady (WE) Nr 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009 r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz. Urz. WE L 324 z dnia 10 grudnia 2009 r.), co skutkowało określeniem wymienionych na wstępie należności celnych i podatkowych na łączną sumę 19.132 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00